نرم افزارحسابداری صدگان

ترمز افزایش قیمت مسکن را می‌توان با اخذمالیات از خانه‌های خالی‌کشید.

0 678

حسابداراپ

عضو کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه در حال حاضر چندین هزار خانه خالی از سکنه در تهران وجود دارد، افزود: بااخذ مالیات از املاک مسکونی خالی از سکنه، جلوگیری از اجرایی کردن قراردادها و اجاره نامه‌های سوری از جمله راه کارهای مبارزه با افزایش قیمت‌ها و واسطه‌گری در بازار مسکن است.


سید بهلول حسینی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اینکه گرفتن مالیات از خانه‌های خالی از سکنه یکی از راه‌های جلوگیری از دلال بازی و واسطه‌گری در امر مسکن است، گفت: گرفتن مالیات از بنگاه‌های معاملاتی مسکن و همچنین خانه‌های خالی از سکنه، می‌تواند از دلال بازی و واسطه‌گری در خرید و فروش مسکن جلوگیری کرده و راه کار موثری در این مورد باشد.


نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی، با بیان این امر که در حال حاضر چندین هزار خانه خالی از سکنه در تهران وجود دارد، افزود: کنترل در امر مسکن، اخذ مالیات از املاک مسکونی خالی از سکنه، جلوگیری از اجرایی کردن قراردادها و اجاره نامه‌های سوری از جمله راه کارهای مبارزه با افزایش قیمت‌ها و واسطه‌گری مسکن است.


پندار سیستم

وی در ادامه در پاسخ به این پرسش که دولت تا چه اندازه توانسته رویای کم درآمدها و افراد اجاره نشین را محقق کرده و آنها را صاحب‌خانه کند، تصریح کرد: در این مورد باید شهر تهران را از سایر نقاط کشور جدا کرد، چراکه دولت در امر مسکن و بویژه پروژه مسکن مهر موفق عمل کرد و توانست اقشار بسیاری را صاحب‌ مسکن کند، اما در تهران این امر موفقیتی چندانی نداشته است.


حسینی یکی از ضعف‌های بزرگ دولت در امر مسکن را پروژه مسکن مهر تهران و عدم استقبال مردم از این طرح دانست و اظهار داشت: حاشیه نشینی در تهران با اقبال مردم این شهر مواجه نشده، لذا دولت بهتر است بجای گسترش حاشیه نشینی، مسکن مهر را در شهر تهران و با اولویت قرار دادن افرادی که بیش از بیست سال در این شهر سکونت داشته‌اند، مد نظر قرار دهد.


عضو کمیسیون عمران مجلس، یکی از راه‌های جلوگیری از واسطه‌گری در امر مسکن مهر را کنترل این طرح توسط دولت دانست و خاطر نشان کرد: در امر مسکن مهر تهران، باید کنترل بیشتری صورت گیرد و با افرادی که مسکن مهر خریداری کرده‌ اما خود در آنجا سکونت نمی‌کنند برخورد شود، چراکه عدم کنترل این موضوع  دلال بازی در مسکن مهر را تشدید خواهد کرد.


بسیاری بر این باورند که، دلال بازی و بازار سیاه به وجود آمده در مسکن مهر به دلیل چراغ سبزی است که دستگاه‌های نظارتی به دلالان و واسطه‌ها نشان داده‌اند، لذا مسائلی که در مورد مسکن مهر به وجود آمده به دلیل سوء مدیریت دولت است.


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.