نرم افزارحسابداری صدگان

افزایش ۱۵ هزار و ۵۵۷ میلیارد تومانی درآمد مالیاتی نسبت به سال ۹۱

0 640

حسابداراپ

کمیسیون تلفیق تصویب کرد

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس از افزایش پانرده هزار و پانصد میلیارد تومانی درآمد مالیاتی در بودجه ۹۲ نسبت به بودجه ۹۱ خبر داد.


به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، جعفر قادری سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۹۲ مجلس ظهر امروز شنبه در نشست خبری آخرین مصوبات این کمیسین را تشریح کرد.

وی گفت: بررسی بخش درآمدی بودجه ۹۲ از سه شنبه هفته آینده آغاز شده که بخش مربوط به درآمد مالیاتی عصر چهارشنبه به پایان رسید.


پندار سیستم

به گفته قادری مالیات بر فروش سیگار ۱۰ درصد تعیین شد. این در حالی است که پیش از این هم مالیات بر فروش سیگار ۱۰ درصد تعیین شده بود اما دولت ۵ درصد اعمال می کرد. در کمیسیون اصرار شد تا در بودجه ۹۲ مالیات بر فروش سیگار به طور کامل اعمال شود.

وی ادامه داد: مالیات بر ارزش افزوده از ۵ درصد به ۶ درصد اضافه شد و در مجموع کل درآمد مالیاتی به ۵۵ هزار و ۵۵۷ میلیارد تومان رسید. این در حالی است که عملکرد سال ۹۱، ۴۰ هزار میلیارد تومان بود و دولت در لایحه بودجه ۹۲ درآمد مالیاتی را ۵۲ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته است.


سخنگوی کمیسیون تلفیق اضافه کرد: ۶۰۰ هزار میلیارد تومان درآمد حق انتفاع بهره برداری از معادن در بودجه اضافه شد که در سالهای گذشته چنین موردی نداشتیم.

به گفته قادری، تعرفه تعویض سندهای مالکیت از ۲۰ هزارتومان به ۳۰ هزارتومان، صدور گذرنامه از ۶۰ هزار تومان به ۷۵ هزارتومان، صدور کارت خدمت معمولی به هوشمند از ۱۰ هزارتومان به ۱۲ هزارتومان، تعویض پلاک خودرو از ۳۵ هزارتومان به ۴۰ هزارتومان افزایش و حق بیمه شخص ثالث علاوه بر تخفیف های قبلی ۵ درصد کاهش یافت.

قادری گفت رسیدگی به سایر بخش های درآمدی لایحه بودجه ۹۲ همچنان در کمیسیون تلفیق ادامه دارد.


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.