نرم افزارحسابداری صدگان

اجرایی شدن بیمه زنان‌خانه‌دار در انتظار اختصاص اعتبار

0 759

حسابداراپ

  • عضو فراکسیون زنان و خانواده مجلس، با تأکید بر فراز و فرود‌های سپری شدن بیش از یک دهه از قانون بیمه شدن زنان خانه‌دار، گفت: اجرایی شدن این مهم نیازمند دیده شدن اعتبارات جدید و اتخاذ راهکار‌های تازه از سوی مسئولان است.
  •  
  • فاطمه آلیا در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، در مورد دلایل اجرایی نشدن بیمه زنان خانه‌دار در کشور، تصریح کرد: در گذشته این طرح با مشکلات جدی در زمینه تأمین اعتبار همراه بوده و در حال حاضر باید منابع مالی جدیدی برای تأمین اعتبار اجرایی شدن بیمه زنان‌ خانه‌دار در نظر گرفته شود.
  • نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، در آسیب‌شناسی اجرایی نشدن قانون بیمه زنان ‌خانه‌دار در کشور، گفت: در این زمینه، منابع جدیدی نظیر اختصاص عواید حاصل از هزینه‌کرد افراد متمکنی که برای چندمین بار به سفر حج  مشرف می‌شوند  و یا موارد اینچنینی، شاید بتواند راهگشای کمک به تأمین اعتبارات لازم برای اجرایی شدن بیمه زنان‌خانه‌دار شود.
  • آلیا در مورد دیگر راهکار‌های تأمین اعتبار برای اجرای بیمه زنان خانه‌دار، افزود:  پرداخت بخشی از هزینه‌های بیمه زنان خانه‌دار از سوی همسر به عنوان یکی از  پیش‌شرط‌های ازدواج  یکی دیگر از راهکار‌هایی است که می‌تواند به کمک دولت در اجرایی شدن بیمه زنان خانه‌دار بیاید.
  • وی با تأکید بر گذشتن یک دهه از تصویب قانون بیمه زنان‌ خانه‌دار، ادامه داد:  تکلیف قانونی در تأمین اعتبار بیمه زنان خانه‌دار از بودجه عمومی دولت، سبب شده تا اجرایی شدن این قانون در سه دولت پیشین با فراز و فرود‌هایی همراه باشد، بر همین اساس هرگاه دولت‌ها بودجه مناسبی در اختیار داشته توانسته‌اند اقداماتی در این زمینه انجام دهند و هر‌گاه با محدودیت بودجه‌ای مواجه بودند این پروسه به دست فراموشی سپرده شده‌است.
  • آلیا همچنین در پاسخ به این سوال که کدام بخش از زنان خانه‌دار شامل بیمه می‌شوند، گفت: طبیعتاً زنان آسیب‌پذیر در اولویت‌ هستند، اما نباید فراموش کرد که که هدف ابتدایی این طرح تحت پوشش قرار دادن همه زنان خانه‌دار بوده است که باید به‌شکل کامل محقق شود.
  • وی در مورد اصلاحیه قانون بیمه زنان خانه‌دار، گفت: این اصلاحیه به‌دلیل اینکه بار مالی دارد بهتر است که از سوی دولت به عنوان لایحه به مجلس ارایه شود و جای امیدواری دارد در ماه‌های باقی مانده از دولت دهم این مطالبه جدی بانوان مرتفع شود.
  • این نماینده مردم در مجلس نهم، تأکید کرد: اجرایی شدن بیمه زنان خانه‌دار یک موضوع مهم برای کشور است چرا که سبب تحکیم بنیان‌های خانواده و ارج نهادن به حفظ ارزش‌ها در جامعه می شود.
  • عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: مجلس در شرایط کنونی در انتظار ارسال چند لایحه مهم از سوی دولت است که می توان اصلاحیه قانون بیمه زنان خانه‌دار و قانون جامع حمایت از حقوق معلولان را از جمله این موارد دانست.
محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.