نرم افزارحسابداری صدگان

آخرین مهلت کارفرمایان برای پرداخت حق بیمه فروردین

2 2,387

حسابداراپ

عضو هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه افزایش حداقل و حداکثر حق بیمه از ابتدای فروردین ماه سال جاری اعمال می‌شود، اظهار کرد: بیمه پردازان و کارفرمایان تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری مهلت دارند حق بیمه فروردین ماه را پرداخت کنند.

 

صمد الله فیروزی در گفت‌وگو با خبرنگار «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به اینکه حداقل دستمزد در سال جاری با افزایش ۲۵ درصدی نسبت به سال گذشته در حدود ۴۹۰ هزار تومان تعیین شده است، گفت: حداقل دستمزد بر اساس مصوبه شورای عالی کار مشخص شده است و این مبلغ مبنای کسر پرداخت حق بیمه برای کسانی است که حداقل حقوق را دریافت می‌کنند.

 

پندار سیستم

وی افزود: بنابراین حداقل افزایش حق بیمه توسط شورای عالی کار، بر اساس حداقل دستمزد است.

 

فیروزی در مورد حداکثر حق بیمه نیز بیان کرد: تا کنون بر اساس مصوبه شورای عالی تامین اجتماعی حداکثر مبنای کسر حق بیمه هفت برابر حداقل حقوق است و تا پایان فروردین ماه سال جاری حداکثر حق بیمه سال ۹۲ نیز مشخص می‌شود.

 

وی همچنین مشخص شدن مبنای حق بیمه در ابتدای سال را موجب روشن شدن تکلیف بیمه شدگان و کارفرمایان دانست.


محل تبلیغ شما

2 نظرات
  1. مهدی می گوید

    سلام به جناب مدیر ببخشید یه سئوالی برام پیش اومده . قیمت بیمه ی پروانه ساختمان چقدر هستش؟
    منظورم این حق بیمه ای ای هست که شهرداری ها به مالکان ساختمان میگن برو پرداخت کن برای بیمه کارگرانی که سرساختمان هستند شما میدونید قیمت این بیمه چقدر هستش ماگن ۲ میلیون ۵۰۰ هزار تومن هستش برای ۱ یا ۲ سال. شما از قیمت اطلاعی دارین

  2. مدیر سایت می گوید

    سلام به حضور جنابعالی
    ضمن تشکر مجدد از مشارکت شما , از قرار معلوم این بیمه براساس متراژ پروانه ساختمانی و دردوبخش مسکونی و تجاری اخذ میشود که نرخهای بخش تجاری بیشتر است لذا به نظر بنده نمی توان مبلغ ثابتی را برای آن تعین کرد.ظاهرا نرخ هم تابعی از حداقل حقوق همان سال است.
    ضعف این قانون یکی در باره عدم تفکیک نرخ در پروژهای صنعتی است که معمولا متراژ بالایی دارد و بعد هم دریافت آن موقع اخذپروانه ساختمان است که ممکن است به مرحله ی اجرا نرسد و یا با متراژ واقعی تفاوت کند.ضمنا درصورت ابطال پروانه یا عدم ساخت، ترتیبی برای برگشت حق بیمه پیش بینی نشده است.ضمنا دراین قانون تامین اجتماعی فقط به بخش وصول حق بیمه متمرکز شده ودرخصوص آموزش های لازم به کارگران و ساماندهی آنها توجه چندانی نشده است.
    البته چنانچه کارفرما , اجرای پروژه را به پیمانکار محول کرده باشد می توان با ارائه مفاصا حساب پیمانکار , گواهی تسویه حساب از تامین اجتماعی را هم گرفت.
    بااحترام

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.