نرم افزارحسابداری صدگان

کسری بودجه با مالیات قابل جبران نیست.

0 570

حسابداراپ

پندار سیستم

رئیس کمیسیون برنامه ،بودجه  و محاسبات مجلس با اشاره به این که اضافه شدن بودجه، نتیجه‌ای جز استقراض و کسری بودجه ندارد، اعلام کرد: عملکرد بودجه تا پایان سال جاری، حدود ۹۲ هزار میلیارد تومان خواهد بود، در حالی که پیش‌بینی بودجه عمومی برای سال ۹۲ حدود ۱۶۵ هزار میلیارد تومان است.

.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، غلامرضا مصباحی مقدم در حاشیه چهارمین همایش سالیانه مدیران دیوان محاسبات کل کشور صبح امروز (یکشنبه ) برگزار شد، در جمع خبرنگاران درخصوص لحاظ نشدن قیمت ارز در بودجه سالیانه کل کشور گفت: ناگزیر بخشی از لایحه بودجه، ارزی است و ناگزیر مجلس باید آن را به ریال تبدیل کند زیرا ریال در بودجه کل کشور مبنای محاسبات قرار می‌گیرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: در نظر گرفته نشدن قیمتی برای ارز در بودجه لطمه‌ای نمی‌زند زیرا تبدیل ارز به ریال در قانون بودجه به معنای داد و ستد ارز با این نرخ و مبلغ در بازار نیست؛ بلکه صرفا جنبه محاسباتی دارد.

وابستگی بودجه به درآمدهای نفتی افزایش پیدا کرده است

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر وابستگی بودجه به درآمدهای نفتی توضیح داد: اکنون نمی‌توان در این خصوص اظهارنظر کرد؛ اما به نظر می‌رسد این وابستگی در مقایسه با سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: بخشی از بودجه سالیانه، بودجه شرکت‌های دولتی و حاصل رشد فعالیت شرکت‌های دولتی است که جای مناقشه ندارد و آنچه مجلس باید به آن بیشتر دقت کنیم، بودجه کل کشور یعنی درآمدها و هزینه‌ها است.

اضافه شدن بودجه، نتیجه‌ای جز استقراض و کسری بودجه ندارد

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود عملکرد بودجه تا پایان سال جاری، حدود ۹۲ هزار میلیارد تومان باشد در حالی که پیش‌بینی بودجه عمومی برای سال ۹۲ حدود ۱۶۵ هزار میلیارد تومان تعریف شده است و از این جهت نسبت به عملکرد، ۷۰ تا ۸۰ درصد اضافه شده است.

وی بیان کرد: اضافه شدن بودجه، نتیجه‌ای جز استقراض و کسری بودجه ندارد و ما معتقدیم در شرایطی که درآمدهای نفتی کشور کاهش پیدا کرده، باید در بودجه نیز توازن را بین درآمدها و هزینه‌ها مبنا قرار داد.

مصباحی‌مقدم درباره استدلال دولت درخصوص تامین بودجه از کانال مالیات‌ها گفت: ایرادی ندارد اگر از طریق مالیات درآمد بیشتری کسب شود اما ظاهرا درآمدهای مالیاتی کشور و درآمدهای گمرکی در حدود ۵۵ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده و بنابراین نمی‌تواند مابه‌التفاوت موجود را به درستی تفسیر کند.

وی ابراز امیدواری کرد که مجلس بودجه چند دوازدهم را تا پایان سال جاری آماده کند.

رئیس کمیسیون برنامه ،بودجه  و محاسبات مجلس  درباره دو برابر شدن مبلغ یارانه نقدی در اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها توضیح داد: پیشنهاد دولت این است ولی آنچه مجلس تصویب خواهد کرد، مشخص نیست و ممکن است مجلس وجه عمده را به سمت تولید سوق دهد و به عبارتی یارانه‌ای که قرار است به مردم داده شود، از طریق ایجاد شرایط تولید بیشتر و اشتغال بیشتر فرزندان آنها و یا تامین سلامت مردم تامین شود.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس با اشاره به این که یارانه نقدی همچنان ادامه خواهد داشت، درباره نوع اختلاف مجلس و دولت در مورد اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها گفت: نمی‌توان درباره اختلاف دولت و مجلس در باب اظهار نظر کرد زیرا هنوز وارد بحث و موضوعات جزئی نشده‌ایم.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.