- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

کاهش ۱۵ درصدی اعتبارات بخش عمرانی در لایحه بودجه ۹۲

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه در لایحه بودجه سال ۹۲ [1] ردیف اعتباری بخش عمران ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش داشته است تصریح کرد: همان‌گونه که ردیف اعتباری در نظر گرفته شده در سال گذشته نتوانست کفاف هزینه‌های بخش عمران را بدهد در سال ۹۲ هم این اتفاق تکرار خواهد شد.

.

مجید جلیل‌سر‌قلعه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، با تأکید بر اینکه کاهش بودجه عمرانی نسبت به سال پیش به زیاد‌تر شدن پروژه‌های نیمه‌کاره رها شده کمک می‌کند گفت: دولت باید پاسخ‌گوی کاهش ردیف بودجه بخش عمرانی کشور باشد.

.

نماینده مردم شهر‌کرد در مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب که کاهش ردیف بودجه عمرانی کشور یعنی راه‌ یافتن خلل در ادامه فعالیت این بخش تصریح کرد: دولت باید در تدوین بودجه توجه بیشتری به بخش عمرانی کشور و تخصیص اعتبارات اعمال می‌کرد.

.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه در لایحه بودجه سال ۹۲ ردیف اعتباری بخش عمران کاهش یافته است گفت: کاهش بودجه بخش عمران کشور در لایحه بودجه نیمه‌کاره ماندن پروژه‌ها را سبب می شود.

.

این نماینده مردم در مجلس نهم ادامه داد: بخش عمرانی کشور برای ارتقا سطح خود نیازمند توجه بیشتر و اختصاص اعتبارات بیش از سال پیش است که متأسفانه این مهم در بودجه سال ۹۲ کاهش نیز یافته است.

.

عضو کمیسیون عمران مجلس با یادآوری کمبود بودجه تخصیص یافته شده به بخش عمران در سال گذشته گفت: در سال جاری که این مقدار کمتر نیز شده است و به نزدیک ۱۶ درصد رسیده بسیاری از پروژه‌ها ناقص می‌مانند.

.

وی با بیان اینکه اختصاص بودجه به بخش عمرانی کشور ۱۰ تا ۱۵ درصد رشد منفی داشته است تصریح کرد: همان‌گونه که ردیف اعتباری در نظر گرفته شده در سال گذشته نتوانست کفاف هزینه‌های بخش عمران را بدهد در سال ۹۲ هم این اتفاق تکرار خواهد شد.

.

نماینده مردم شهر‌کرد در مجلس با اشاره به اینکه طبق شرایط کشور بودجه برای هر بخش در نظر گرفته می‌شود گفت: دولت باید در مجلس پاسخ گوی رشد منفی بودجه بخش عمرانی باشد.

.

عضو کمیسیون عمران مجلس یادآور شد: دولت باید با ادله روشن از اعتبارات تخصیص داده شده به بخش عمرانی در لایحه بودجه دفاع کرده و دلایل رشد منفی آن را توضیح دهد.

.