نرم افزارحسابداری صدگان

وثیقه بودن بیمه نامه حلال مشکلات است.

0 773

حسابداراپ

پندار سیستم

یک کارشناس صنعت بیمه گفت: پذیرش بیمه نامه شخص ثالث به عنوان وثیقه، بسیاری از مشکلات مردم را برطرف می کند.

.
محمد حسین غریب در یک کنفرانس خبری با اشاره به مزایای قانون جدید بیمه شخص ثالث گفت:در قانون جدید ،بیمه نامه یک وسیله است و قضات مکلف هستند تا سقف بیمه نامه، وثیقه مالی را قبول کنند و این خیلی از مشکلات مردم را برطرف می کند.

.
بر اساس گزارش ایرنا، به گفته این کارشناس صنعت بیمه از طرف دیگر کمک های مالی بعد از بروز حادثه و قبل از صدور رای قطعی که بر اساس آن بیمه گر موظف است ۵۰ درصد از دیه احتمالی را به زیان دیده پرداخت کند از مزیت های قانون جدید به شمار می رود.

.
با بیان اینکه خریداران بیمه نامه شخص ثالث باید ۲۰ تا ۳۰ درصد اضافه تر را به صورت اختیاری خریداری کنند،گفت: برخی از مردم نمی دانند که خرید حداقل سقف خریداری شده پاسخگوی خسارات نیست،در صورتی که اگر وسیله نقلیه ای خطرناک است باید حق بیمه پرداختی هم متناسب با آن باشد.

.
وی گفت:شرکت های بیمه گر باید برای تقسیط حق بیمه طرح جدید داده و برای بیمه گذارهای خوش حساب تخفیفات بیشتری قائل شوند و در عین حال قانون را به طور کامل اجرا کنند.

.
غریب در پاسخ به اینکه چرا شرکت های بیمه گر علاقمند به پوشش خدمات بیمه شخص ثالث هستند، گفت: بیمه شخص ثالث در واقع ویترین شرکت محسوب می شود از طرف دیگر نمی توان بیمه آتش سوزی فردی را قبول کرد و بیمه شخص ثالث را نپذیرفت.

.

وی در خصوص چرایی ادعای زیان شرکت های بیمه گر نیز گفت: بیمه گران معمولا پرونده های معوق زیادی دارند و معمولا بین ۲ تا سه سال زمان می برد تا شرکت ها به حقوق خود برسند و از طرف دیگر ممکن است حق بیمه دریافتی با خسارت محاسبه شده هماهنگ نباشد.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.