- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

هلدینگ خلیج فارس در بورس درج شد/ بزرگترین شرکت دولتی آماده واگذاری به مردم

 بعد از مدت ها انتظار ساعتی پیش هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس در بورس درج شد تا سهام بزرگترین شرکت دولتی و مشمول اصل ۴۴ هفته آینده آماده واگذاری به مردم شود.

.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بعد از گذشت حدود دو سال از طرح واگذاری شرکت هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس و طرح مباحث مختلف ، بالاخره مهمترین قدم برای عرضه اولیه سهام این شرکت به عنوان بزرگترین شرکت دولتی ( از نظر ارزش روز بازار ) برداشته شد .

.

براساس این گزارش ، مسئولان سازمان خصوصی سازی در شرایطی طی هفته ها و روزهای اخیر به شدت پیگیر درج نام این شرکت در بورس بودند (حتی اقدام به برگزاری مجمع سالانه در هفته پیش کردند) که با ارایه گزارش صورت های مالی پتروشیمی بندر امام و تایید سازمان حسابرسی ، آخرین وضعیت این شرکت هم در سایت کدال بورس منتشر شد تا همه شرایط برای درج نام هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس در بورس مهیا شود.

.

به این ترتیب ساعتی پیش نام این شرکت در بورس اوراق بهادار درج شد تا مسئولان سازمان خصوصی سازی و بورس بعد از برگزاری جلسه معارفه ای و ارایه توضیحات لازم ، آماده عرضه اولیه ۵ درصد سهام یعنی یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون سهم در هفته آینده شوند.

.

این شرکت که در جلسه اول بهمن هیئت‌پذیرش بورس اوراق بهادار پذیرش شده ، از امروز ۱۶ اسفند با پلاک ۴۷۴ در بخش و گروه ساخت مواد شیمیایی و محصولات شیمیایی و طبقه‌ ساخت مواد شیمیایی اساسی به جز انواع کود و ترکیبات ازت، با کد ۹۳-۱۱-۲۴ و نماد وفارس در فهرست شرکت های حاضر در تابلوی بازار دوم معاملات درج شد.

.

این در حالی است که با توجه به لزوم فاصله ۵ روز کاری بین درج و عرضه اولیه سهام ، انتظار می رود سه شنبه یا چهارشنبه آینده سهام هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس در بورس برای عموم  عرضه شود. عرضه ایی که با توجه به قدرت این هلدینگ در بازار های داخلی وخارجی و برخورداری از ظرفیت های متعدد، می تواند از درجه اهمیت بالایی برخوردار شود.

 .

در این میان احتمال دارد که به جای عرضه ۱.۲ میلیارد سهم ، در روز اول سه درصد و در روزهای بعد دو درصد دیگر واگذار شود.

.