- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

نوسازی بافت‌های فرسوده به جای پرداخت مالیات

هزینه های بخش های غیردولتی به منظور تأمین خدمات و فضاهای عمومی، فرهنگی، گردشگری، آموزشی، مذهبی و ورزشی در مناطق فرسوده و ناکارآمد شهری، موضوع بند (الف) ماده (۲) قانون حمایت از احیاء، بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری با رعایت شرایطی که در مصوبه آمده است به عنوان هزینه های قابل قبول مالیاتی مؤدیان محسوب می شود.

.

معاون وزیر راه و شهر سازی از ساخت فضاهای فرهنگی ، گردشگری ، آموزشی ، مذهبی و ورزشی به جای پرداخت مالیات خبر داد .

.

مجیدکیان پور در گفتگوی اختصاصی با پایگاه اطلاع رسانی دولت اظهار داشت: هزینه‌های بخش‌های غیر دولتی به منظور تامین خدمات و فضاهای عمومی، فرهنگی، گردشگری، آموزشی، مذهبی و ورزشی در مناطق فرسوده و ناکارآمد شهری، موضوع بند (الف) ماده (۲) قانون حمایت از احیاء، بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری با رعایت شرایطی که در مصوبه آمده است به عنوان هزینه‌های قابل قبول مالیاتی مؤدیان محسوب می‌شود.

.

وی گفت: بر اساس مصوبه هیات وزیران [1] ، هزینه‌های بخش‌های غیر دولتی به منظور تامین خدمات و فضاهای عمومی و فرهنگی در بافت‌های فرسوده شهری به عنوان هزینه‌های قابل قبول مالیاتی مؤدیان محاسبه می‌شود.

.

.

کیان‌پور گفت: هزینه‌های صورت گرفته برای ساخت ساختمان‌های مذکور در طرح‌های احیاء، بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری که در کمیسیون‌های موضوع ماده (۵) قانون تاسیس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران به تصویب برسند، می‌توانند به عنوان هزینه‌های قابل قبول مالیاتی مشخص شوند.

.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: تامین این خدمات در طرح‌های نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده قرار است به عنوان هزینه قابل قبول مؤدیان مالیاتی پذیرفته شود.

.