- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

“نظام مالیاتی سبز” تدوین می‌شود.

قائم مقام سازمان حفاظت محیط زیست از تدوین طرح اخذ مالیات سبز خبر داد و گفت: این مالیات که برای احیا و حفاظت از محیط زیست اخذ می‌شود به عنوان یک اولویت در دستورکار دولت قرار گرفته و امیدواریم تا سال آینده مصوب شود.

.

علی محمدشاعری در گفت‌وگو با ایسنا افزود: تمام بهره برداران عرصه‌های طبیعی که فعالیت‌های تولیدی، خدماتی، عمرانی و اقتصادی انجام می‌دهند باید برای بهره برداری از مراتع، خاک و آب و دیگر منابع محیط زیست مالیات پرداخت کنند.

.

وی با بیان اینکه این نظام مالیاتی توسط سازمان امور مالیاتی و مرکز پژوهش‌های محیط زیست تدوین شده است، افزود: این مالیات‌ها توسط سازمان امور مالیاتی جمع‌آوری شده و با واریز در خزانه دولت به سازمان حفاظت محیط زیست تخصیص می‌یابد.

.

شاعری به ایسنا گفت: از این پس اگر درختی قطع شود یا پوشش گیاهی منطقه‌ای از بین رفته یا خاکی برداشت شود، بهره‌بردار آن باید هزینه زیست محیطی آن را پرداخت کند. همچنین هزینه آلودگی‌های دریایی، آلودگی رودخانه‌ها و آلودگی‌های ناشی از فعالیت واحدهای تولیدی، خدماتی و صنعت در طبیعت از مسبب آن دریافت می‌شود.

.

قائم مقام سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: با اخذ این مالیات می توانیم بخشی از هزینه‌های طرح‌های زیست محیطی را تامین کرده و خسارات تخریب منابع طبیعی را جبران کنیم.

.