نرم افزارحسابداری صدگان

نرخ ها در لایحه مالیاتی افزایش نیافته است

0 695

حسابداراپ

.

رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: هیچ نرخی در لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم که به مجلس شورای اسلامی ارایه شده ، اضافه نشده است.

پندار سیستم

.

ˈعلی عسکریˈ روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، در پاسخ به برخی از انتقادات درباره لایحه اصلاح قانون مالیات ها ، افزود: هر چند در این لایحه ، پایه های جدید مالیاتی برای اولین بار وضع شده ،اما نه تنها هیچ نرخی اضافه نشده ، بلکه برخی از نرخ های مالیاتی برای بخشی از فعالان اقتصادی کاهش یافته است.
.
وی اظهارداشت: بر همین اساس در این لایحه نرخ مالیات حقوق بگیران بخش خصوصی و فعالان بخش مشاغل از ۳۵ درصد به ۲۵ درصد کاهش یافته ، ضمن اینکه پایه معافیت مالیاتی از سه میلیون تومان به ۱۰ میلیون تومان ،از ۱۰ میلیون به ۵۰ میلیون و از ۲۵ میلیون تومان به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است.
.
معاون وزیر اموراقتصادی ودارایی در خصوص وضعیت مالیاتی بخش تولید در لایحه اصلاح قانون مالیات ها نیز گفت: نه تنها بار مضاعف مالیاتی برای فعالان بخش تولیدی که دارای فعالیت شفاف هستند، در نظر گرفته نشده، بلکه کاهش نیز یافته است.
.
رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: این لایحه امکان شناسایی برخی از فعالان اقتصادی که شفاف عمل نمی کنند و فرار مالیاتی دارند را فراهم می کند و بار مالیاتی تنها برای این عده افزوده می شود.
.
یادآور می شود ، لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم با قید یک فوریت از سوی دولت تقدیم مجلس شد و فوریت و کلیات آن تا کنون تصویب شده و مواد آن در کمیسیون اقتصادی مجلس بررسی می شود.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.