- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

مرخصی زایمان مادران افزایش یافت

نمایندگان مجلس تصویب کردند که مرخصی زایمان مادران به ۹ ماه افزایش می‌یابد و همسر آنها نیز از دو هفته مرخصی اجباری (تشویقی) برخوردار می‌شوند.

 .

به گزارش خبرگزاری فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) پارلمان، لایحه اصلاح قوانین تنظیم جمعیت و خانواده را مورد بحث و بررسی قرار داده و پس از تصویب کلیات، جزئیات آن را نیز مصوب کردند.

.

طبق مصوبه مجلس در ماده واحده لایحه مذکور، از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این قانون، همه محدودیت‌های مقرر در قانون تنظیم خانواده و جمعیت مصوب ۱۳۷۲ و اصلاحات آن و سایر قوانین که بر اساس تعداد فرزند برای والدین شاغل یا فرزندان آنان ایجاد شده است، لغو می‌شود.

.

به گزارش فارس، بر اساس این مصوبه پارلمان، بیمه فرزندان چهارم و محدویت‌های دیگری که پیش از این در نظر گرفته شده بود، لغو می‌شود.

.

بهارستان‌نشینان در تبصره یک این لایحه مصوب کردند که دولت می‌تواند هر ۵ سال یک بار، با توجه به نتایج سرشماری‌های عمومی نفوس، ترکیب جمعیتی و شاخص‌های سیاسی، امنیتی، اقتصادی و اجتماعی در چارچوب سیاست‌های کلی نظام و با رعایت شاخص‌های مندرج در قوانین برنامه ۵ ساله با ارائه لایحه‌ای به مجلس نسبت به برقراری امتیازات یا ایجاد محدودیت‌ها بر اساس تعداد فرزندان اقدام کند.

.

مجلسی‌ها در تبصره دوم ماده واحده این لایحه مصوب کردند، مرخصی زایمان مادران به ۹ ماه افزایش می‌یابد و همسر آنها نیز از ۲ هفته مرخصی اجباری (تشویقی) برخوردار می‌شود.

.

به موجب مصوبه مجلس، این قانون به مادرانی که سن فرزند آنها به ۹ ماهگی نرسیده است، تسری می‌یابد و مادر می‌تواند تا سن ۹ ماهگی نوزاد از مرخصی زایمان استفاده کند.

.

نمایندگان مجلس با ۱۵۵ رأی موافق، ۵ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع از ۲۲۲ نماینده حاضر در جلسه، جزئیات این لایحه را مصوب کردند.

.