نرم افزارحسابداری صدگان

مرخصی زایمان مادران افزایش یافت

4 1,091

حسابداراپ

نمایندگان مجلس تصویب کردند که مرخصی زایمان مادران به ۹ ماه افزایش می‌یابد و همسر آنها نیز از دو هفته مرخصی اجباری (تشویقی) برخوردار می‌شوند.

 .

پندار سیستم

به گزارش خبرگزاری فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) پارلمان، لایحه اصلاح قوانین تنظیم جمعیت و خانواده را مورد بحث و بررسی قرار داده و پس از تصویب کلیات، جزئیات آن را نیز مصوب کردند.

.

طبق مصوبه مجلس در ماده واحده لایحه مذکور، از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این قانون، همه محدودیت‌های مقرر در قانون تنظیم خانواده و جمعیت مصوب ۱۳۷۲ و اصلاحات آن و سایر قوانین که بر اساس تعداد فرزند برای والدین شاغل یا فرزندان آنان ایجاد شده است، لغو می‌شود.

.

به گزارش فارس، بر اساس این مصوبه پارلمان، بیمه فرزندان چهارم و محدویت‌های دیگری که پیش از این در نظر گرفته شده بود، لغو می‌شود.

.

بهارستان‌نشینان در تبصره یک این لایحه مصوب کردند که دولت می‌تواند هر ۵ سال یک بار، با توجه به نتایج سرشماری‌های عمومی نفوس، ترکیب جمعیتی و شاخص‌های سیاسی، امنیتی، اقتصادی و اجتماعی در چارچوب سیاست‌های کلی نظام و با رعایت شاخص‌های مندرج در قوانین برنامه ۵ ساله با ارائه لایحه‌ای به مجلس نسبت به برقراری امتیازات یا ایجاد محدودیت‌ها بر اساس تعداد فرزندان اقدام کند.

.

مجلسی‌ها در تبصره دوم ماده واحده این لایحه مصوب کردند، مرخصی زایمان مادران به ۹ ماه افزایش می‌یابد و همسر آنها نیز از ۲ هفته مرخصی اجباری (تشویقی) برخوردار می‌شود.

.

به موجب مصوبه مجلس، این قانون به مادرانی که سن فرزند آنها به ۹ ماهگی نرسیده است، تسری می‌یابد و مادر می‌تواند تا سن ۹ ماهگی نوزاد از مرخصی زایمان استفاده کند.

.

نمایندگان مجلس با ۱۵۵ رأی موافق، ۵ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع از ۲۲۲ نماینده حاضر در جلسه، جزئیات این لایحه را مصوب کردند.

.

محل تبلیغ شما

4 نظرات
  1. مجید می گوید

    با سلام بابا برای شادی ارواح کلیه گذشتگانمان اینقدر با پا پیش نکشیدو با دست پس نزنید بابا ترا به مقدساتتون خبر از ابلاغ وبه کلیه واحدهای اجرائی خبر ی اعلام کنید بالاخره شورای نگهبان تایید کرد یا نه برای احترام به حقوق شهروندی هم که شده ویا تکریم احاد ملت به عنوان انسان با پیگیریهای مکرر تکلیف مردم را مشخص کنید

  2. ناصر می گوید

    تو را بخدا زودتر به شعبات تامین اجتماعی ابلاغ کنید . اونا اصلا جوابگو نیستند.

  3. نوری می گوید

    با سلام
    لطفا هرچه سریعتر به واحد ها و همچنین بیمه تکمیلی ابلاغ کنید . ازتون خواهش میکنیم . من دو ماه دیگه باید برم مرخصی . خواهش میکنم .

  4. شاهین می گوید

    دولت و مجلس برای خودشان تصویب می کنند. تامین اجتماعی اصلا به این حرفا کاری ندارد و همون ۶ ماه مد نظرشون هست!!!!!!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.