نرم افزارحسابداری صدگان

مجوزانتشارمجدد ایران‌چک در سال آینده به بانک مرکزی داده شد.

0 811

حسابداراپ

 رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از تمدید مجوز انتشار ایران‌چک‌های ۵۰ هزار تومانی از سوی مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت:در جلسه مشترک هفته گذشته هیأت رئیسه مجلس با رئیس کل بانک مرکزی،موافقت شد تا ایران‌چک‌ ۵۰ هزار تومانی  در سال جدید با هدف افزایش نیافتن هزینه‌ها انتشار یابد.  

.

ارسلان فتحی‌پور در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، با یادآوری جلسه مشترک  هفته گذشته هیأت رئیسه مجلس با رئیس کل بانک مرکزی، گفت: در این جلسه توافق شد به شرط زیاد نشدن هزینه‌ها انتشار ایران‌چک‌های ۵۰ هزار تومانی تمدید شود.

نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و بخش آهوراند در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه چاپ اسکناس درشت از جمله ۲۰ هزار تومانی می‌تواند به بیشتر شدن تورم در جامعه دامن بزند افزود: تاکنون لایحه‌ای برای انتشار پول درشت از سوی بانک مرکزی برای بررسی به مجلس داده نشده است.

پندار سیستم

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از تمدید مجوز انتشار ایران‌چک‌های ۵۰ هزار تومانی از سوی مجلس شورای اسلامی خبر داد، و گفت: موافقت با انتشار ایران‌چک‌ها در سال جدید با هدف افزایش نیافتن هزینه‌ها صورت گرفت.

این نماینده مردم در مجلس نهم با تأکید بر اینکه هرگونه چاپ و انتشار اسکناس درشت موجبات دامن زدن به تورم را سبب می‌شود تصریح کرد: رواج پیدا کردن پول‌های درشت بین مردم موجب افزایش قیمت‌ کالا‌ها خواهد شد که این خود موجبات برجسته شدن معضلات اقتصادی در جامعه می‌شود.

وی با بیان این مطلب که جلوی انتشار اسکناس‌های درشت برای کاهش بی‌ثباتی اقتصاد کشور باید گرفته شود، گفت: انتشار اسکناس‌های درشت موجبات از رده خارج شدن پول ریز می‌شود.

نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و بخش آهوراند در مجلس ادامه داد: در صورت رواج  اسکناس‌های درشت در جامعه باید منتظر از رده خارج شدن اسکناس‌های ریز بود چرا که این مسئله ممکن است باعث افزایش قیمت بعضی از اقلام کم قیمت مانند نانکه مایحتاج ضروری مردم است شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس یادآور شد: نرخ تورم کنونی به خودی خود بالا بوده و بانک مرکزی نباید با اقدام به انتشار پول درشت موجبات زیاد شدن این نرخ و بیشتر شدن بیماری اقتصادی کشور را فراهم کند.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.