نرم افزارحسابداری صدگان

لزوم استفاده از فن‌آوری‌های نوین در دریافت اظهارنامه‌های مالیاتی

0 597

حسابداراپ

با توجه به ارسال لایحه اصلاح قانون مالیات به مجلس، به بررسی موادی از قانون پنجم توسعه می‌پردازیم که به اصلاح قانون مالیات اختصاص یافته است.

 ..

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ماده ۱۲۰ برنامه‌ی پنجم توسعه سازمان امور مالیاتی را مکلف کرده است نسبت به تشکیل پایگاه جامع اطلاعات مودیان مالیاتی حقیقی تا پایان برنامه و حقوقی حداکثر تا پایان سال دوم برنامه پنجم اقدام کند.

 

این ماده تصریح کرده است «سازمان امور مالیاتی مکلف است، پایگاه اطلاعاتی مودیان مالیاتی شامل اطلاعات درآمدی و هزینه‌ای اشخاص حقیقی را تا پایان برنامه و اشخاص حقوقی را حداکثر تا پایان سال دوم برنامه به پایان رساند».

پندار سیستم

 

این ماده هم‌چنین تاکید کرده است: «کلیه‌ی دستگاه‌های اجرایی و نهادهای عمومی و ذی‌ربط که اطلاعات مورد نیاز پایگاه فوق را در اختیار دارند، موظفند مطابق با دستور‌العمل تبادل اطلاعات با حفظ محرمانه‌بودن که توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی در سال اول برنامه تنظیم و به تصویب هیات وزیران می‌رسد، این اطلاعات را در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار دهند.»

 

تبصره اول ماده ۱۲۰ سازمان امور مالیاتی کشور مکلف کرده است از سال دوم اجرای برنامه به منظور تسهیل در دریافت اظهار‌نامه‌های مالیاتی و سایر اوراقی که مودیان مالیاتی مکلف به تسلیم آن هستند و نیز ابلاغ اوراق مالیاتی برای تمام یا برخی از مودیان مذکور از فن‌آوری‌های نوین نظیر پست الکترونیکی، امضاء‌ الکترونیکی یا سایر روش‌ها استفاده نماید.

 

تبصره دوم این ماده نیز به «مرکز صدور گواهی الکترونیکی ریشه» پرداخته و سازمان امور مالیاتی را موظف کرده است با همکاری مراکز دولتی صدور گواهی الکترونیکی میانی و براساس ضوابط آن مراکز حداکثر تا پایان سال دوم برنامه نسبت به راه‌اندازی این مرکز اقدام کند.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.