- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

عرضه هلدینگ خلیج فارس در ۲۸ اسفند قطعی نیست.

محمود خواجه نصیر در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم در پاسخ به این سؤال که آیا عرضه هلدینگ خلیج فارس دوشنبه هفته جاری انجام می‌شود اظهار داشت: هنوز زمان عرضه آن قطعی نیست و قرار است گزارش‌ها به دست آقای مالمیر مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس برسد و اطلاعی از ارائه گزارش سازمان حسابرسی ندارم.
.
 
وی در واکنش به این مسئله که سازمان خصوصی سازی خبر عرضه این شرکت را در دوشنبه ۲۸ اسفند ماه منتشر کرده است، گفت: اطلاعیه رسمی را باید بورس اعلام کند و هنوز عرضه این شرکت در دوشنبه قطعی نیست.
به گزارش تسنیم، با توجه به اینکه همه مسئولان با اصرار تمام اعلام می‌کردند که تمام تلاش خود را برای عرضه هلدینگ خلیج فارس تا پایان سال جاری انجام می‌دهند، صبح امروز سازمان خصوصی سازی خبری مبنی بر عرضه این شرکت در روز دوشنبه ۲۸ اسفند ماه را منتشر کرد تا در آخرین روز کاری سال ۹۱ بورس تهران میزبان عرضه بزرگترین شرکت دولتی باشد اما به نظر می‌رسد بورس برای این عرضه در دوشنبه هفته جاری آماده نبوده و این زمان را قطعی نمی‌داند.
همچنین، گزارش‌های این شرکت نیز که در یکشنبه هفته گذشته به سازمان حسابرسی برای بررسی ارسال شده بود نسخه بررسی شده آن در سایت کدال منتشر نشده است بنابراین مشخص نیست این عرضه در روز پایانی سال جاری انجام شود.
.
“وفارس” منتظر آگهی عرضه شرکت بورس+تکمیلی
با توجه به ارایه گزارش های مالی شرکت هلدینگ خلیج فارس، همگان منتظر انتشار آگهی عرضه “وفارس” در سایت شرکت بورس هستند.
.

در همین ارتباط محمودرضا خواجه نصیر در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: با توجه به ارایه گزارش های تلفیقی و پیش بینی درآمد هر سهم “وفارس” در سامانه اطلاع رسانی کدال، در صورت انتشار آگهی عرضه در سایت شرکت بورس، واگذاری این سهم در روز دوشنبه انجام خواهد شد.

.

براساس این گزارش شرکت مادر(هلدینگ) صنایع پتروشیمی خلیج فارس در اطلاعیه اخیر خود صورت های مالی حسابرسی شده دوره ۶ ماهه منتهی به آذر ۹۱ را ارائه داده است.

.

این شرکت در گزارش حسابرسی شده دوره ۶ ماهه با سرمایه ۶ میلیارد تومان برای هر سهم مبلغ ۱۴۸۹ ریال عایدی خالص محقق نموده که این مبلغ با سرمایه دو هزار و ۴۷۸ میلیارد و ۸۶۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان برای هر سهم مبلغ ۱۳۸ ریال خواهد بود و این در حالی است که شرکت تقسیم ۹۰ درصد از عایدی خالص هر سهم بین سهامداران را وعده داده است.

.

“وفارس” پيش بيني سود هر سهم شرکت اصلي براي سال مالي ۱۳۹۲ را مبلغ ۰۳۴ر۲۴۵ر۲۹ ميليون ريال (با سرمايه ۶۱۴ر۷۸۸ر۲۴ ميليون ريال مبلغ ۱۸۰ر۱ ريال) و پيش بيني سود هر سهم تلفيقي گروه (پس از کسر سهم اقليت) براي سال مالي ۱۳۹۲ را مبلغ ۷۸۳ر۱۹۴ر۴۴ ميليون ريال (سود هر سهم تلفيقي گروه (پس از کسر سهم اقليت) با سرمايه ۶۱۴ر۷۸۸ر۲۴ ميليون ريال، مبلغ ۷۸۳ر۱ ريال ) اعلام نموده است.

.

گفتنی است نرخ مورد استفاده براي تسعير اقلام ارزي براي نيمه اول سال مالي منتهي به ۱۳۹۲.۳.۳۱ براساس نرخ ارز مرجع و براي نيمه دوم سال مالي مذکور براساس نرخ مبادله‌اي، در نظر گرفته شده است.

 اطلاعیه ناظر

روز دوشنبه مورخ ۱۳۹۱.۱۲.۲۸ تعداد ۱.۲۳۹.۴۳۰.۶۹۷ سهم معادل ۵ درصد از سهام شرکت صنايع پتروشيمي خليج فارس متعلق به شركت ملي صنايع پتروشيمي به عنوان ۴۷۴ امين شرکت پذيرفته شده براي اولين بار پس از پذيرش و درج نام در فهرست شرکت هاي پذيرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در فهرست نرخ هاي بازار دوم در نماد “فارس” عرضه خواهد شد.

.