نرم افزارحسابداری صدگان

شیوع اخبار خاکستری در تالار شیشه‌ای

0 667

حسابداراپ

آقای بورس: روز گذشته معامله‌گران بازار سرمایه با لمس فضایی مملو از تردید و نگرانی، شاهد افت نماگرهای منتخب این بازار و کاهش نرخ سهام در اغلب نمادهای معاملاتی فعال این بازار بودند. این هفته را باید هفته‌ای دانست که اغلب معامله‌گران با تپش قلب مواجه هستند. سیگنال‌های دریافتی بازار سهام از مصاحبه رییس‌جمهور با رسانه‌های دیداری و نوشتاری در حالی همچنان به موضوع روز معامله‌گران تبدیل شده که در دو روز آینده نیز مذاکرات هسته‌ای و در عین حال ارسال لایحه بودجه سال ۹۲ از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی در کانون توجه فعالان بازار سهام خواهدبود.
.
 با این همه به نظر می‌رسد معاملات بورس تهران پس از پشت سر گذاشتن روزهای معاملاتی این هفته، از هفته بعد با روزهای روشن‌تری روبه‌رو باشد. تالارنشینان با نگاهی به رفتارهای نامتعارف برخی معامله‌گران، آن را ناشی از هیجاناتی می‌دانند که بیشتر تحت‌تاثیر خبرهای خاکستری است و همچنین بودجه سال آینده شرکت‌های بورسی همچنان با چشم‌اندازی محتاطانه منتشر می‌شود.
.
در این میان گروه خودروسازی بورس پس از خط‌ونشان‌های دولت مبنی بر احتمال برچیده شده تعرفه واردات خودرو درصورت عدم کاهش قیمت‌ها، افزایش ظرفیت تولید، با بی‌میلی معامله‌گران بازار سهام روبه‌رو است. در این گروه بزرگ‌ترین خودروساز کشور، اگرچه با بازارگردانی سهامدار عمده همراه شده اما دست و پا زدن این سهم در زیر قیمت اسمی، به نگرانی سهامداران این شرکت برای افزایش سرمایه‌ای منجر شده که برای بازگشایی آن باید رقابت را شاهد باشند.
.
روز گذشته همچنین ۳۰میلیون سهم یک شرکت از گروه نفت برای نخستین بار در بازار دوم فرابورس روی میز فروش گذاشته شد که کشف قیمت دوهزارو ۵۹۰ تومانی دو سهم این شرکت حرف و حدیث‌های بسیاری را در پی داشت. دستورهای پیشنهادی خریداران در مدت سفارش‌‌گیری در حالی قیمت‌های ۱۸۰۰ تومانی را نشان می‌داد که به یک‌باره با درج قیمت دو‌هزارو ۵۹۰تومانی در طرف عرضه، تقاضا نیز ناگزیر با آن هماهنگ شد.
.
محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.