نرم افزارحسابداری صدگان

سخنی با سازمان بورس و اوراق بهادار ایران (۱)

0 623

حسابداراپ

در این سری نوشتارها، سخنان دوستانه‌اي با مسوولان محترم سازمان بورس و اوراق بهادار ایران در رابطه با رتبه‌بندی موسسات حسابرسی دارم و امیدوارم که هیچ‌کس از این نوشتارها نرنجد. 

.

در این نوشتارها نظرات و دیدگاه‌های شخصی خودم را در مورد هر یک از بندهای امتیاز بندی خواهم نوشت، تا شاید اثری روی این رتبه‌بندی کنونی یا رتبه‌بندی‌های سال‌های آتی داشته باشد. من در کمیته یا گروه مخصوص رتبه‌بندی سازمان بورس و اوراق بهادار شرکت نداشته‌ام بنابراين از بحث‌هایی که در این کمیته یا گروه مخصوص رتبه‌بندی موسسات حسابرسی صورت گرفته باخبر نیستم.

.

البته اگر خود سازمان بورس و اوراق بهادار یا افرادی که در این کمیته یا گروه شرکت داشته‌اند، پاسخ خود را به هر یک از نوشتارهای من در این روزنامه بدهند، برای کلیه موسسات حسابرسی معترض بسیاری از موارد مبهم روشن خواهد شد.

.

پندار سیستم

موضوعی که از مسوولان محترم در سازمان بورس و اوراق بهادار شنیدم این است که از همکاران حرفه‌ای در موسسات حسابرسی مختلف در کمیته رتبه‌بندی شرکت داشته‌اند. در صورتی که نام این اشخاص حرفه‌ای که از خارج از سازمان بورس و اوراق بهادار در این کمیته بوده‌اند اعلام شود، بسیاری از موارد ابهام برای هم حرفه‌ای‌ها روشن خواهد شد.

.

بنابراين از مسوولان محترم در سازمان بورس و اوراق بهادار درخواست دارم که در وهله اول و قبل از پرداختن به بندهای مربوط به رتبه‌بندی، اسامی افرادی که از موسسات حسابرسی مختلف در تهیه این لیست رتبه‌بندی با سازمان بورس و اوراق بهادار همکاری داشته‌اند اعلام كنند.فکر نکنم که اعلام اسامی این افراد به هیچ وجه محرمانه باشد و شاید هم موجب افتخار آنها در همکاری در تهیه این لیست به حساب آید.

.

نوشتار شماره یک در مورد مطالب کلی بود و از نوشتار شماره ۲ به تک‌تک بندهایی که از نظر من جهت رتبه‌بندی موسسات حسابرسی مبهم یا سوال برانگیز هستند و اولین آنها «تعداد شرکا» است، می‌پردازم.

.
گارو هوانسيان‌فر- عضو پیوسته انجمن حسابداران خبره حسابداری مدیریت انگلستان، حسابدار خبره حسابداری مدیریت جهانی 

منبع : دنياي اقتصاد

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.