نرم افزارحسابداری صدگان

سامانه کارت هاي هوشمند بازرگاني رونمايي شد.

0 786

حسابداراپ

پندار سیستم

 با حضور مسئولان دولتي و فعالان اقتصادي در اتاق بازرگاني و صنايع و معادن ايران، سامانه کارت هاي هوشمند بازرگاني رونمايي شد.

 .

به گزارش موج، کيومرث فتح‌ اله کرمانشاهي معاون کل سازمان توسعه تجارت ايران، در مراسم رونمايي از کارتهاي هوشمند بازرگاني گفت: اعتقاد ما در سازمان توسعه تجارت ايران اين است که بايد در سال حمايت از توليد ملي، کار و سرمايه ايراني، توليد در خدمت صادرات باشد؛ اين در شرايطي است که در ۱۰ ماهه ابتداي سال جاري، حجم تجارت خارجي کشور به ۷۸ ميليارد دلار رسيده است.

 .

وي افزود: از اين حجم تجارت خارجي، ۴۴ ميليارد دلار واردات و ۳۴ ميليارد دلار صادرات بوده است؛ ضمن اينکه بخش عمده‌اي از صادرات کشور را صادرات غيرنفتي تشکيل مي‌دهد که ۳۰ درصد رشد را در مقايسه با سال قبل تجربه مي‌کند.

.

کرمانشاهي تصريح کرد: به دست آوردن بازارهاي صادراتي کاري بسيار مشکل است و از دست دادن آن نيز زياني جبران ناپذير است.

 .

وي اظهار داشت: رتبه‌بندي فعالان اقتصادي از جمله مزاياي کارت هوشمند است؛ اين در شرايطي است که هم اکنون ايران ۳ هزار قلم کالاي صادراتي و ۸ هزار صادرکننده دارد که البته ۱۰۰۰ صادرکننده بيشترين فعاليت را به خود اختصاص مي‌دهند.

 .

کرمانشاهي معتقد است که تخصصي کردن کارتهاي بازرگاني مي تواند تجارت را تسهيل کرده و قاچاق را کاهش دهد؛ چراکه اشخاص حقيقي در کارتهاي هوشمند بازرگاني از شماره کارت ملي و اشخاص حقوقي از شناسه ملي استفاده مي‌کنند.

 .

به گفته وي، هم اکنون ۳۶ هزار کارت بازرگاني در کشور وجود دارد که با هوشمندسازي آنها مي‌توان اميدوار بود که فرآيند تجارت بيش از قبل تسهيل شود. ضمن اينکه صحت سنجي در شناسايي فعالان اقتصادي را فراهم مي‌سازد.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.