نرم افزارحسابداری صدگان

سال ۹۲، بهترین فرصت برای نوسان گیران

0 639

حسابداراپ

انتخابات ریاست جمهوری در سال ۹۲ و پیش بینی افزایش بحث و جدل های سیاسی شرایط ویژه ای را برای بورس فراهم می سازد، از این رو طبیعی است که باید جوانب احتیاط را در سرمایه گذاری رعایت کرد. چراکه بازار سرمایه ایران نسبت به اخبار Over reaction و Under reactionنشان داده که این امر به نوسان قیمت ها به صورت هیجانی دامن می زند.

.

قائم مقام شرکت کارگزاری پارسیان با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: در سال آینده واکنش های هیجانی بورس به اخبار و التهابات سیاسی باعث افت و خیز شدید قیمت سهام می شود که این امر فرصت های سرمایه گذاری و نوسان گیری زیادی را برای فعالین بورس فراهم می کند.

.

سرهنگی افزود: با توجه به شرایط برآوردی، سرمایه گذاران باید از تک فرصت های ایجاد شده در سهم های خاص استفاده کنند، یعنی پس از خرید یک سهم در قیمت مناسب و سپس کسب بازدهی مورد انتظار از آن اقدام به فروش و ثبت سود نمایند.

.

این کارشناس بازار سرمایه در ارزیابی خود از روند بازار در سال آینده گفت: در مجموع با توجه به شرایط و ابهامات موجود و تدوین بودجه سال ۹۲ با دلار ۲۰۰۰ تومانی، به نظر می رسد در صورتی که بحث مذاکرات بین المللی ایران به کسب نتایج مثبت منتهی شود، وزن امیدواری به آینده بازار سرمایه بیش تر از وزن بدبینی و ناامیدی نسبت به آن است.

.

وی ادامه داد: الیته تحقق این امر مشروط به این است که نسبت به مسایل موجود دقت نظر بیشتری اعمال کنیم.

پندار سیستم

.

این مقام مسئول پیرامون اینکه آیا در سال پیش رو همانند هفته ها و ماه های اخیر صنایع پالایشی، پتروشیمی، فلزی و معدنی گروه های پیشتاز بورس هستند، اظهار داشت: این موضوع را باید از دو زاویه نگاه کرد. در نگاه اول فرض کنیم مذاکرات سیاسی و مسایل مربوط به فعالیت های هسته ای ایران به نتایج دلخواه منتج شود، طبیعی است که به علت کاهش ریسک های تحمیلی بر بازار سرمایه و بورس، نسبت پی به ای گروه های مذکور تحت تأثیر پتانسیل موجود در آنها می تواند افزایش یابد و این جدا از احتمال کاهش نرخ فروش و بهای ارز است.

.

وی جنبه دوم را در به سرانجام نرسیدن این مذاکرات عنوان کرد و گفت: در صورت به نتیجه نرسیدن این نشست ها، احتمال افزایش نرخ ها به ویژه در حوزه معدنی و فلزی که وابسته به بهای ارز هستند، مطرح است. علاوه بر آن بسیاری از شرکت های این صنایع طرح های توسعه ای در دست اجرا دارند که بهره برداری از این طرح ها می تواند روند مطلوبی را برای آینده آنها در پی داشته باشد.

.

این کارشناس بازار سرمایه وجود چنین صنایعی را در پرتفوی سرمایه گذاران با هر نوع نگرشی اعم از کوتاه مدت، میان و بلندمدت مثبت دانست و افزود: با توجه به پتانسیل بنیادی قوی این گروه ها، نگهداری سهام آنها در سبدهای سرمایه گذاری با نگاه بلندمدت هیچ ضرری را متوجه سرمایه گذار نمی کند. مضاف بر اینکه در کوتاه مدت نیز می توان از نوسان قیمتی آنها بهره مند شد.

.

سرهنگی افزود: البته در شرایط فعلی صنایعی نیز وجود دارند که از نگاه سرمایه گذاران مغفول مانده اند که از جمله آنها می توان به صنایع بانکداری، الکترونیکی و مخابراتی اشاره کرد. بطوریکه حداقل انتظار می رود تا زمان برگزاری مجامع آنها، شرکت های فعال این صنایع بازدهی حدود ۲۰ تا ۳۰ را عاید سهامدران و فعالین بازار کنند.

.

قائم مقام شرکت کارگزاری پارسیان در خاتمه ارزیابی خود از روند روزهای اخیر بورس را این چنین عنوان کرد: طی روز گذشته بازگشایی نماد “شبندر” سهم زیادی در صعود بازار بر عهده داشت، اما همچنان داستان پالایشی ها پیرامون برگشت وجوه مربوط به مالیات بر ارزش افزوده و سهم صندوق توسعه ملی از فروش صادراتی آنها مطرح است. حال آنکه برآورد بودجه های سال آینده گروه مذکور بدون لحاظ کردن این دو مورد بوده و شاید تعدیل سودآوری و قیمت سهام آنها امکان پذیر باشد.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.