- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

سازمان امور مالياتي و سازمان ثبت احوال تفاهم نامه همكاري امضاء كردند

رييس سازمان امور مالياتي كشور و رييس سازمان ثبت احوال كشور تفاهم نامه همكاري امضاء كردند كه بر اساس آن اين دو سازمان مي توانند تبادل اطلاعات بر خط انجام دهند.

.

به گزارش شبكه اخبار اقتصادي و دارايي (شادا) به نقل از سازمان امور مالياتي كشور، عسكري رييس كل سازمان امور مالياتي كشور با تشريح برنامه هاي در دست اجراي اين سازمان از جمله بحث الكترونيكي شدن اظهارنامه هاي مالياتي و اجراي طرح جامع مالياتي و لزوم دسترسي به اطلاعات هويتي افراد اظهار داشت: اهميت و نقش پايگاه اطلاعاتي سازمان ثبت احوال در راستاي برنامه هاي سازمان مالياتي مي تواند بستر مناسب و مفيدي ايجاد نمايد بويژه كه اسناد هويتي، امضاي ديجيتال و ساير اطلاعات مفيد ديگر از قبيل كدپستي و ايميل در آن گنجانده شده است.

.

ناظمي اردكاني رييس سازمان ثبت احوال كشور، ضمن تشريح اهداف و برنامه هاي سازمان متبوع خود، اظهار داشت: با انجام آرشيو الكترونيكي ۱۲۰ ميليون سند هويتي ايرانيان، از سال آينده مراجعه به اسناد هويتي به صورت الكترونيكي انجام خواهد شد.

.

وي در ادامه افزود: امروزه تمام اسناد هويتي در سراسر كشور و حتي ايرانيان خارج از كشور مبتني بر پايگاه اطلاعات جمعيت كشور بصورت الكترونيكي است از اينرو امكان لينك و بهره گيري بيش از ۸۰ دستگاه اجرايي ميسر شده است و اميدواريم با همكاري هم سازمان مالياتي نيز بتواند از خدمات اين سازمان بهره لازم را ببرد.

.

در پايان اين نشست، روساي سازمانهاي مزبور، با امضاي تفاهم نامه همكاري ابراز اميدواري كردند با اتصال و تبادل اطلاعات همكاري هاي في مابين توسعه يافته و در جلوگيري از فرار مالياتي كمك شاياني نمايد.

.