نرم افزارحسابداری صدگان

راه‌اندازی سامانه نظارت بر کارگاه‌های کوچک؛ مانع قراردادهای سفید امضا

0 796

حسابداراپ

کارشناس حوزه کار با اشاره به راه‌اندازی سامانه‌ الکترونیکی به منظور کنترل و نظارت بر فعالیت و تغییرات نیروی کارگاه‌های کوچک گفت: با راه اندازی این سامانه الکترونیکی کارگران دیگر قرارداد شفاهی یا سفید امضا نخواهند داشت.

.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کارگرنیوز، حمید حاج اسماعیلی، کارشناس حوزه کار افزود: در قانون کار قراردادهای شفاهی و کتبی هر دو به رسمیت شناخته شده و انتظار این است که در بحث پیشنهاد به دولت برای اصلاح قانون کار، قرارداد شفاهی به جهت جلوگیری از سوء استفاده در قراردادهای کارگری از متن قانون کار حذف شود.

.

پندار سیستم

وی ادامه داد: بیش‌ترین تخلفات و قراردادهای سفید امضا مربوط به کارگاه‌های کوچک است که در حال حاضر بیش از دو میلیون کارگاه کوچک در کشور وجود دارد که حدود به ۵۰ درصد نیروی کار کشور در این کارگاه ها مشغول به کار هستند.

.
حاجی اسماعیلی با اشاره به اینکه بخش بزرگی از مشکلاتی که در رابطه با رعایت حقوق کار در کشور اتفاق می‌افتد، ناشی از مسایل فرهنگی در حوزه کار است بیان کرد: متاسفانه شرایط و بستر اجرای صحیح حقوق کار در کشور فراهم نیست و این مشکلات تا زمانی که مسائل فرهنگی حوزه کار برطرف نشود ادامه خواهد داشت .

.
این فعال کارگری با درخواست راه اندازی این سامانه الکترونیکی یادآور شد: از طریق یک سامانه الکترونیکی فعالیت و تغییرات کارگاه‌ها در کشور کنترل می شود و به واسطه آن اطلاعات کارگاه‌ها اعم از مجوز تاسیس، مشخصات کامل کارگاه، تعداد نیروها و نوع فعالیت در این سامانه ثبت خواهد شد .

.
به گفته حاجی اسماعیلی ، بسیاری از کشورهای توسعه یافته از چنین سامانه‌ای بهره‌مند هستند و با ایجاد این سامانه الکترونیکی امکان کنترل همه قراردادهای کار و فعالیت کارگاه‌ها فراهم شده و دیگر کارگری قرارداد شفاهی یا سفید امضا نخواهد داشت.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.