نرم افزارحسابداری صدگان

دو نکته مهم در صورت های مالی هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس

0 704

حسابداراپ

 رئیس سازمان حسابرسی با اعلام نهایی شدن شرکت گزارش های مربوط به هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس وموفق بودن عرضه این هلدینگ گفت: در صورت های مالی این شرکت مشمول اصل ۴۴ دو نکته مطرح است.

.

اکبر سهیلی پور در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در رابطه با گزارش های مربوط به حسابرسی صورت های مالی هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس اظهار داشت: در حالی فرایند تهیه و ارایه گزارش حسابرسی شده ۱۴ شرکت این هلدینگ توسط سازمان حسابرسی انجام شده بود که سه شنبه گذشته صورت های مالی پتروشیمی بندرامام به این سازمان دریافت و سپس یک روز بعد حسابرسی های لازم انجام و برای درج در سایت کدال سازمان بورس ارایه شد.

.

وی ادامه داد: بنابراین امور مربوط به سازمان حسابرسی انجام شده و مسئولان بورس و خصوصی سازی  توانستند اقدام به درج نام این هلدینگ در چهارشنبه پیش کنند تا امکان عرضه اولیه سهام این شرکت اصل ۴۴ در هفته جاری فراهم شود .

پندار سیستم

.

این مقام مسئول در برابر این سئوال که آیا نکاتی در صورت های مالی هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس وجود دارد که باید مورد توجه فعالان بازار سرمایه قرار گیرد؟ توضیح داد: در رسیدگی هایی که انجام شده دو نکته مطرح است .اول اینکه خوراک دریافتی شرکت های پتروشیمی حاضر در هلدینگ توسط شرکت نفت تامین می شود .

.

سهیلی پور افزود: نکته دوم مربوط به نرخ تسعیر ارز برای بدهی ها است، بنابراین با توجه به عدم وجود امکان برای نرخ تسعیر ارز ۱۲۲۶ تومانی ، شرکت های پتروشیمی هلدینگ باید نرخ ارز قابل دسترس و حدود ۲۵۰۰ تومانی را برای بدهی های ارزی در نظر بگیرند. در این میان ممکن است شرکت های این هلدینگ نرخ ارز قابل دسترس را در اختیار داشته باشند.

.

وی در خاتمه گفت: با توجه به ظرفیت های صنعت پتروشیمی در داخل و خارج از کشور و همچنین صادرات انواع محصول انتظار می رود شرکت های پتروشیمی حاضر در هلدینگ خلیج فارس از درجه موفقیت مناسبی برخوردار باشند.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.