- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

دو اقدام مهم وزارت کار در روزهای پایانی سال

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تعیین حداقل دستمزد سال آینده و تعرفه های درمانی، دو اقدام مهم پایان سال این وزارتخانه است.

 

.   

به گزارش خبرگزاری مهر، اسدالله عباسی حفاظت و صیانت از اشتغال را اصلی مهم و اساسی خواند و با اشاره به تعیین حداقل دستمزد کارگران تاکید کرد: خوشبختانه نمایندگان کارگران و کارفرمایان نیز از افزایش ۲۵ درصدی حداقل دستمزد کارگران رضایت دارند.

.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در همایش مدیران ارشد، معاونین، رؤسای سازمان های تابعه، مدیران کل ستادی و استانی؛ تعیین تعرفه های درمانی و حداقل دستمزد کارگران در سال ۹۲ را دو اقدام مهم این وزارتخانه در روزهای پایانی سال دانست و با ابراز خوشحالی از اینکه این وزارتخانه توانست با توافق شرایط را مدیریت کند، افزود: نمایندگان کارگران و کارفرمایان نیز از افزایش ۲۵ درصدی حداقل دستمزد رضایت دارند.

.

وی با اشاره به تعیین تعرفه های بخش درمان بیان داشت: جلسات شورای عالی بیمه به ریاست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار و به خوبی جمع بندی شد و در نهایت با هماهنگی وزارت بهداشت با افزایش ۱۸ درصدی تعرفه های بخش درمان موافقت شد.

.

عباسی در ادامه همایش مدیران با اشاره به وظایف خطیر آنها تاکید کرد: مردم ولی نعمت ما هستند و جایگاه ویژه‌ای دارند، بنابراین تکریم ارباب رجوع باید مهمترین رکن کاری ما باشد.

.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی رمز موفقیت مدیران استانی را تعامل با مدیران ستادی و سایر بخش ها دانست و تصریح کرد: مسائل معنوی و اخلاقی در بدنه سیستم وجود دارد، بنابراین بایستی به الگوها، ارزش ها و دستاوردهای نظام توجه شود.

.

وی صرفه جویی در منابع و استفاده بهینه از آنها و نظارت کافی را بسیار مهم دانست و افزود: همچنین شایسته سالاری در انتصابات باید مدنظر قرار گیرد.
.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه با اشاره به نظارت بر اتاق های تعاون تصریح کرد: همه مدیران سازمان موظفند کارهایشان را با اولویت با مدیران کل بخش تعاون هماهنگ کنند و هم افزایی داشته باشند و امکانات و توانمندی ها را در اختیار یکدیگر قرار دهند.

.

عباسی نظارت بر بیمه های بیکاری را بسیار مهم خواند و تاکید کرد: مدیران باید اطلاعات افراد بیکار را به روز داشته باشند و سرکشی به مددجویان بهزیستی نیز مدنظر قرار گیرد.

.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر تشکیل کارگروه و کمیته ای برای تقویت شورای هماهنگی گفت: مدیران موظفند که موضوعات و مباحث در این خصوص را مشخص کنند.

.