نرم افزارحسابداری صدگان

خلیج فارس بدون اطلاعات به بورس معرفی شد.

0 645

حسابداراپ

جلسه معارفه این هلدینگ در حالی برگزار شد که اطلاعات کاملی در خصوص سودآوری و نحوه عملکرد آن در دسترس اهالی بازار قرار نگرفته است.در بهترین حالت ممکن و به شرط اتمام فرآیند حسابرسی گزارش های تلفیقی گروه، عرضه سهام هلدینگ می تواند طی روز دوشنبه هفته بعد در بورس انجام شود. اما فرآیند حسابرسی گزارش ها زمان بر بوده و نمی توان زمان قطعی را برای عرضه این سهم اعلام کرد.

پندار سیستم

.

شرکت هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس برای عرضه اولیه در بورس با سرمایه ای بیش از ۲۴ هزار و ۷۸۸ میلیارد ریال طی جلسه روز جاری در محل سالن همایش های پژوهشکده صنعت نفت به فعالان بازار سرمایه و سرمایه گذاران معرفی شد.

.

به گزارش خبرنگار اعزامی بورس نیوز، مدیر عامل هلدینگ خلیج فارس طی این جلسه در مجمع خبرنگاران و کارشناسان بازار سرمایه اظهار داشت: طبق صورت جلسه مجمع عمومی فوق العاده مورخ ۲۵ اسفند سال ۹۰ سرمایه شرکت به بیش از ۲۴ هزار و ۷۸۸ میلیارد ریال افزایش یافته است.

.

جمشید سبزکار اظهار کرد: دسترسی آسان به خوراک فراوان و متنوع، تمرکز در حاشیه خلیج فارس و سهولت صادرات به دلیل دسترسی به آب های آسان، ورود تکنولوژی های جدید در تولید، نیروی انسانی خبره، بهره برداری از طرح های توسعه ای، دارا بودن اعتبار جهانی در جذب منابع مالی و دارابودن محصولات منحصر به فرد در ایران و خاورمیانه و وجود بازارهای رو‌به‌رشد داخلی و خارجی به منظور افزایش سهم بازار از جمله مزیت های هلدینگ خلیج فارس است.

.

وی ادامه داد: این هلدینگ دارای ۱۵ شرکت زیر مجموعه و حدود ۲۰ مجتمع تولیدی است که ظرفیت تولید آن ۳۷.۷ میلیون تن است و حجم سرمایه‌ گذاری در این بخش نیز ۲۵۲ هزار میلیارد ریال است. همچنین ۲۰ طرح در دست اجرا نیز وجود دارد که ظرفیت آن ۱۶.۷ میلیون تن است و امیدواریم طی ۳ و ۴ سال آینده به بهره‌ برداری برسد.

.

مدیر عامل این هلدینگ افزود: ۱۵ زیر مجموعه این هلدینگ در حوزه صنعت پتروشیمی فعال بوده که از آن جمله می توان به شرکت هایی همچون پتروشیمی بندر امام، شهید تندگویان، پارس، مبین، فجر و برزویه اشاره کرد.

.

وی اظهار داشت: از میان ۱۵ زیر مجموعه هلدینگ تنها برخی در صنعت پتروشیمی فعالیت تولیدی دارند و مابقی تأمین کننده و ارایه دهنده سرویس های جانبی و بازرگانی هستند. افزون بر اینکه از میان زیرمجموعه های تولیدی، شرکت هایی همچون پتروشیمی اروند، خوزستان، برزویه و شهید تندگویان طبق گزارش های عملکرد ۶ ماهه نخست سال ۹۱ زیان ده بوده و حقوق صاحبان سهام منفی دارند.

.

این مقام مسئول سهم شرکت های صنایع پتروشیمی از ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی را ۴۵ درصد دانست و گفت: ۲۶ میلیون تن از تولیدات این صنعت متعلق به هلدینگ خلیج فارس است.

.

مدیرعامل شرکت هلدینگ خلیج فارس در مورد وضعیت صادرات این شرکت خاطر نشان کرد: در سال ۹۰، حدود ۶.۵ میلیون تن به ارزش ۶.۵ میلیارد دلار صادرات انجام شده که این رقم در سال جاری از نظر تناژ به ۵.۲ میلیون تن و از نظر ارزش به ۴.۹ میلیارد دلار رسیده است. همچنین میزان فروش داخلی محصولات این شرکت در سال ۹۰ حدود ۵.۶ میلیون تن بوده که در سال ۹۱ به ۵ میلیون تن رسیده است.

.

وی افزود: تمام فروش صادراتی شرکت در نیمه ابتدایی سال ۹۱ با نرخ ارز مرجع انجام شده، با این حال بیش از ۵۱ درصد از ارزش صادرات نفتی کل کشور متعلق به این مجموعه است که بیش از ۵۰ درصد تولیدات این شرکت نیز قابلیت صادرات دارد.

.

در مقابل شرکت پتروشیمی بندر امام توانایی تحقق سود بالایی داشته و بیشترین سود هلدینگ به این واحد پتروشیمی مربوط می شود که این میزان سود نیز بابت شناسایی سود ناشی از تسعیر ارز درآمدی آن است.

.

سبزکار با اذعان به اینکه گزارش های تلفیقی هلدینگ در مرحله حسابرسی است، پیرامون زمان عرضه اولیه سهام در بورس گفت: در بهترین حالت ممکن و به شرط اتمام فرآیند حسابرسی گزارش های تلفیقی گروه، عرضه سهام هلدینگ می تواند طی روز دوشنبه هفته بعد در بورس انجام شود. اما فرآیند حسابرسی گزارش ها زمان بر بوده و نمی توان زمان قطعی را برای عرضه این سهم اعلام کرد.

.

وی نکته موجود در این گزارش تلفیقی را که مورد اصلاح قرار گرفته، سود ناشی از تسعیر ارز درآمدی شرکت پتروشیمی بندر امام عنوان کرد و اظهار داشت: در شرایطی از محل سود حاصل از تسعیر ارز درآمدی این زیرمجموعه برای هلدینگ سود شناسایی شده که ۶۹.۲۷ درصد از سهام آن متعلق به شرکت مادر است، اما کل مبلغ سود حاصل از تسعیر ارز این زیرمجموعه پیش از این در حساب های شرکت آورده شده بود که این مبلغ در گزارش تلفیقی جدید حذف و تعدیل می شود.

.

مدیر عامل شرکت هلدینگ خلیج فارس، پتروشیمی بندر امام را پشتوانه وسیعی برای ساخت پتروشیمی های ایران دانست و گفت: افزون بر این زیر مجموعه، پتروشیمی بوعلی سینا و نوری نیز در شرایط تحریم توانستند با تولید بنزین و گازوئیل نیاز داخل را تامین کنند.

.

در پایان این گزارش می افزاید، جلسه معارفه این هلدینگ در حالی برگزار شد که اطلاعات کاملی در خصوص سودآوری و نحوه عملکرد آن در دسترس اهالی بازار قرار نگرفته و می توان گفت این مجموعه به صورتی مبهم به بازار معرفی شده است.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.