نرم افزارحسابداری صدگان

حسابرسی صورت‌های مالی، سود و زیان و سابقه سهامداران در ادغام مورد توجه قرار گیرد.

0 1,371

حسابداراپ

نماینده موسسات اعتباری گفت: مقاومتی در برابر ادغام‌ها نیست، بلکه باید حسابرسی صورت‌های مالی، سود و زیان و سابقه سهامداران در ادغام مورد توجه قرار گرفته و در چارچوب قانون، موسسات ساماندهی شوند.

.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا» غفور حلمی امروز در حاشیه همایش چالش‌های موسسات اعتباری غیر بانکی در جمع خبرنگاران، اظهارداشت: متاسفانه در این همایش یک طرفه صحبت شد و اینکه گفته می‌شود، همه افراد متخلف هستند، آیا عملکرد همه موسسات را بررسی کرده‌اند؟

 .

وی ادامه داد: ما به عنوان موسسه میزان از سال ۸۷ حسابرسی می‌شویم و شرکت سخن حق هر سال این موسسه را حسابرسی می‌کند، بنابراین اینکه به صورت کلی گفته شود، همه موسسات متخلف هستند، ظلم بزرگی است.

 .

حلمی با بیان اینکه مسئولان بانک مرکزی نباید کلی‌گویی کنند، تصریح کرد: در کشور دادگاه و نهادهای نظارتی زیادی وجود دارد که بانک مرکزی می‌تواند از طریق آن با متخلفان برخورد کند؛ به نظر بنده یکی از مصادیق نابسامانی صحبت‌های کلی برخی مسئولان است.

 .

وی تصریح کرد: معاون نظارتی بانک مرکزی ابزار قانونی داشته و می‌تواند بررسی کند و با هر موسسه‌ متخلف، برخورد کند.

 .

رئیس هیئت مدیره موسسه میزان در پاسخ به این سوال که چرا در برابر ساماندهی موسسات اعتباری مقاومت وجود دارد،

پندار سیستم

 .

گفت: مقاومتی وجود ندارد، بلکه وقتی می‌گویند شما با چند موسسه دیگر ادغام شوید، ما می‌گوییم ابتدا باید با حسابرسی صورت‌های مالی بررسی و سود و زیان مشخص شود و سبقه سهامداران مورد توجه قرار گیرد و در یک چارچوب و قانون مشخص موسسات ساماندهی شوند.

 .

حلمی در پاسخ به این سوال که آیا بانک مرکزی این خواسته را نپذیرفته است، اظهارداشت: خیر، بانک مرکزی قبول نمی‌کند و می‌گویند، به اجبار باید با این سه موسسه ادغام شوید، اما این چه ادغامی است که پس از ۶ ماه این سه موسسه با هم دعوا داشته باشند.

 .

وی در مورد عدم رعایت سرمایه اولیه موسسات و استفاده از وجوه سپرده‌گذاران برای تامین سرمایه، گفت: این پدیده عمومی نیست و ما در موسسه میزان ۷۵ میلیارد تومان سرمایه ثبت شده داریم؛ اگر در بخش ورزش وارد شده‌ایم، از محل سود ناشی از فعالیت‌های اقتصادی بوده است.

 .

رئیس هیات مدیره مؤسسه میزان افزود: بخشی از سود موسسه به بخش ورزش اختصاص یافته که آن هم با درخواست استاندار صورت گرفت؛ این اقدام با تصویب در مجمع عمومی موسسه انجام شد و این اختیار به هیئت مدیره داده شده که در این بخش سرمایه‌گذاری کند.

 .

وی ادامه داد: ساماندهی موسسات اقدام بسیار خوبی است، اما باید با تفاهم و آرامش انجام شود؛ ما به عنوان موسسه میزان در خرید و فروش ارز و ملک وارد نشدیم و بانک مرکزی می‌تواند عملکرد موسسه را بررسی کند.

 .

حلمی تاکید کرد: بانک مرکزی باید از ورود موسسات بدون مجوز جلوگیری کند و نظارت را از انتها به ابتدا تغییر دهد.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.