- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

حذف صفر از واحد پولی به تعویق افتاد.

وزیر اقتصاد با اشاره به مصوبه دولت در خصوص حذف صفر از واحد پولی کشور در کمیسیون اقتصاد گفت: با توجه به نوسانات ارزی به این جمع‌بندی رسیدیم که صفر از واحد پولی کشور حذف شود اما این موضوع به فرصت دیگری موکول شد.

.

سید شمس‌الدین حسینی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی اعلام کرد که پیگیری بحث رفرم پولی به زمان دیگری موکول شده است.
.
وی توضیح داد: حذف صفر از واحد پولی کشور در کمیسیون اقتصاد دولت تصویب شد و لایحه‌ای نیز به دولت ارائه کردیم اما با توجه به نوسانات ارزی به این جمع‌بندی رسیدیم که موضوع به فرصت دیگری موکول شود.
.
وزیر اقتصاد و دارایی  در خصوص بحث آخرین تحولات مربوط به معوقات بانکی، اظهار داشت: همیشه به صورت متعارف بحث مطالبات معوقه بانک‌ها پیگیری و اقداماتی نیز انجام می‌شود.

.

حسینی افزود: بانک‌ها وثایق کافی مطالباتی که دارند به اجرا می‌گذارند که خود اینها بر اساس رقم اعلام شده از سوی وزیر دادگستری بالغ بر ۲۷ هزار میلیارد تومان است.
.
وی ادامه داد: پرونده برخی بدهکاران که ارقام بدهی آنها بالاتر بود، در کارگروه مشترک در حال بررسی است که نیازمند کار حقوقی مجدد است و برخی پرونده‌ها نیز در مرحله قضایی قرار دارند که پیگیری می‌شوند.
.
وزیر اقتصاد و دارایی درباره آخرین تحولات مربوط به پیامد‌های تحریم‌ها، اظهار داشت: اقتصاد ایران اقتصاد بزرگی است و تحریم‌کنندگان هم این را می‌دانند.
..
حسینی با بیان اینکه آنها وارد یک بازی شدند که باید با تدبیر هم از آن خارج شوند، افزود: در برخی حوزه‌ها سختی‌هایی داریم که از جمله آنها بحث تأمین مواد اولیه دارویی است که برخلاف ادعای غربی‌ها به مردم ایران فشار وارد کردند که کار غیر اخلاقی و غیر انسانی بود.
.
وی ادامه داد:‌ نقل و انتقال پول حتی برای دارو را دشوار کردند که البته با مجموع تلاش‌های صورت گرفته، این مضایق برطرف شده است.
.
وزیر اقتصاد و دارایی گفت: پیش‌بینی می‌کنم سال آینده را هم با توفیق پشت سر بگذاریم و نکته حائز اهمیت این است که تحریم‌ها در دراز مدت به سود ما بوده است.
.
حسینی افزود: ایران بازیگر اصلی در حوزه نفت و گاز است و چشم‌پوشی از تجارت و تبادل با کشورمان کار سختی است و الان بالغ بر ۱۵۰ کشور با ما ترانزیت و تجارت دارند.
.
وی تصریح کرد: اقدامات خوبی انجام شده و اشتیاق برای اجرای خطوط انتقال برق و گاز و انرژی حکایت از آن دارد که در این مناسبات ایران و شرکای تجاری‌اش راه تداوم فعالیت‌ها را می‌پیمایند.
.
وزیر اقتصاد و دارایی در واکنش به ادعای شائبه انتخاباتی بودن افزایش یارانه‌ها و پرداخت سهام عدالت، اظهار داشت: مردم ایران به پول رای‌ نمی‌دهند و اگر کسی چنین تصوری دارد، باید آن را اصلاح کند.
.
حسینی افزود: قوه تشخیص مردم ما فراتر از معیارهای مادی است و اگر کسی غیر از این معتقد است، شفاف بگوید.
.
وی در پایان با اشاره به تصویب بودجه سه دوازدهم در مجلس تصریح کرد: هنگامی که این مصوبه به تایید شورای نگهبان رسید و قانون شد، وظیفه ما این است که در چارچوب این قانون بهترین خدمات را به ملت ادامه دهیم.

.