- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

حذف صفراز پول ملی درمان درد اقتصاد نیست.

 عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه حذف عجولانه صفر از پول ملی درمان مشکلات اقتصادی در جامعه نیست، گفت: باید واحد پولی از ریال به تومان تغییر کند. 

.

عزت‌الله یوسفیان‌ملا در گفت‌و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، با تأکید بر اینکه تبدیل شدن واحد پول از ریال به تومان برای کشور و اقتصاد بهتر است افزود: اگر حذف صفر از پول کشور صورت بگیرد هم از ریال صرف‌نظر می‌شود و هم از تومان که این خود نابه سامانی در اقتصاد را دامن می‌زند.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه حذف ۴ صفر از پول ملی کشور نیازمند زمان طولانی برای بررسی تمامی جوانب آن است تصریح کرد: حذف ۴ صفر از پول ملی یکسال زمان برای بررسی نیاز دارد و تا پایان عمر دولت دهم امکان‌پذیر نخواهد بود.

وی با بیان این مطلب که ریال در معاملات روزمره بین مردم جایی ندارد و مردم با لفظ تومان اقدام به معاملات می‌کنند تصریح کرد: حذف ۴ صفر از پول ملی نباید عجولانه صورت بگیرد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه حذف صفر از پول درمان مشکلات اقتصادی در جامعه نیست، گفت: باید واحد پولی از ریال به تومان تغییر کند.

نماینده مردم آمل در مجلس با بیان این مطلب که حذف صفر از پول ملی نیازمند فرهنگ‌سازی برای مردم است افزود: تمامی اثرات مثبت و منفی این حذف باید برای مردم به خوبی توضیح داده شده تا شک و شبه‌ای در معاملات عادی باقی نماند.

یوسفیان‌ملا ادامه داد: شرایط اقتصادی کشور اجازه حذف عجولانه ۴ صفر از پول ملی با بهانه اتمام مهلت دولت دهم را نخواهد داد چرا که این‌گونه اقدامات عجولانه خود موجبات بیشتر شدن مشکلات اقتصادی را فراهم می‌کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: وقتی حتی یک صفر هم از پول ملی کشور کم شود دیگر نمی توان ریال را به عنوان واحد پول جمهوری اسلامی ایران دانست.

.