نرم افزارحسابداری صدگان

تقاضای صرافی‌ها برای معافیت از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده

0 907

حسابداراپ

در جلسه اعضای کانون صرافان با رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، اعضای کانون با استناد به قانون مالیات بر ارزش افزوده خواستار معافیت صرافان از پرداخت این مالیات شدند.

.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا» اعضای کانون صرافان ایرانیان در جلسه‌ای با حضور اعضای شورای عالی و کارشناسان کانون با زئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، امکان معافیت شرکت‌های صرافی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده را مورد بررسی قرار دادند.

.

در ابتدا اعضای شورای عالی ضمن ارائه مستندات، عنوان کردند: در صورت عدم وجود شرکت‌های صرافی در بازار ارز، تقاضا برای انجام عملیات خرید و فروش ارز اعم از نقدی و حواله از طریق بانک‌ها انجام خواهد شد و بانک‌ها بر اساس بند ۱۱ ماده ۱۲ قانون مالیات بر ارزش افزوده، مشمول معافیت مالیاتی این قانون می‌شوند.

پندار سیستم

.

با توجه به اینکه نحوه عملکرد شرکت‌های صرافی دارای مجوز فعالیت، در ارائه خدمات ارزی و صرافی، عملیاتی مشابه با عملیات بانک‌ها در این زمینه است، از شمول این قانون معاف می‌شوند. ضمن اینکه در سایر کشورهای حوزه خلیج فارس، کشورهای اروپایی و آسیایی نیز صرافی‌ها با توجه به ماهیت کاری خود مشمول این قانون نمی‌شوند.

.

ارسلان فتحی‌پور در این جلسه ضمن پذیرش مستندات ارائه شده با اشاره به مصوبه مورخ ۹ بهمن ۸۶ مجلس شورای اسلامی که با اجرای آزمایشی قانون مالیات بر ارزش افزوده به مدت ۵ سال موافقت شده، تصریح کرد: در تیر ماه سال آینده این قانون توسط مجلس شورای اسلامی مجدداً مورد بازنگری و اصلاح قرار خواهد گرفت.

.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: در زمان بازنگری قانون مالیات بر ارزش افزوده، نسبت به لحاظ نمودن نظر کارشناسان کانون صرافان و گنجاندن نام شرکت‌های صرافی در ردیف معافیت‌های بند ۱۱ ماده ۱۲ قانون مالیات بر ارزش افزوده اقدام خواهد شد.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.