نرم افزارحسابداری صدگان

تست اجزاي سامانه يکپارچه مالياتي در محيط شبيه سازي شده

0 971

حسابداراپ

نادر آریا مدیر طرح جامع مالیاتی خبر داد: تست اجزای سامانه یکپارچه مالیاتی در محیط شبیه‌سازی شده انجام شد.

.

به گزارش رسانه مالياتي ايران ؛ همزمان با برپایی نخستین دوره آموزش فنی و تربیت مدرس سامانه نرم افزاری یکپارچه مالیاتی، طرح جامع مالیاتی پس از طی مراحل طراحی و ساخت، رسما وارد مرحله آغازین پیاده سازی و اجرا شد.

.

آریا مدیر طرح جامع مالیاتی در خصوص اهمیت این رویداد گفت: مرحله آغازین پیاده‌سازی آزمایشی طرح جامع مالیاتی با دو اقدام عملی آغاز شده که یکی آموزش مدرسان و کارکنان حوزه پایلوت طرح بوده و دیگری ایجاد پایگاه شبیه‌سازی سامانه نرم افزاری یکپارچه مالیاتی با هدف تست نهایی سیستم است.

.

وی خاطر نشان کرد: ایجاد پایگاه شبیه‌سازی سامانه نرم افزاری یکپارچه مالیاتی با چهار هدف عمده صورت می‌گیرد.

.

نخست تست موثر سیستم، دوم نمایش کلی عملکرد سیستم، سوم امکان مشاهده نقش‌ها و چگونگی ایفای نقش در نظام نوین مالیاتی و در نهایت آمادگی همکاران تحت آموزش جهت کار عملی با سیستم در محیطی شبیه سازی شده از مهمترین اهداف اجرای این مرکز است.

.

وی ادامه داد: در پایگاه شبیه‌سازی سامانه یکپارچه مالیاتی ، سه شهر تهران ،‌ اصفهان و کاشان به عنوان محیط شبیه‌سازی در نظر گرفته شده‌اند و بخش‌های مختلف سیستم یکپارچه مالیاتی از قبیل باجه خدمات مودیان، بخش‌های پیشخوان، عملیات پشتیبانی خدمات مودیان، واحد ثبت‌نام ،‌ واحد دریافت و پردازش اظهارنامه، واحد حسابرسی،‌ واحد حسابداری مالیاتی و وصول مالیات، به صورت شبیه‌سازی شده به اجرا در می‌آیند.

پندار سیستم

.

مدیر طرح جامع مالیاتی با بیان اینکه اجرای سیستم به صورت شبیه‌سازی یک نوع سناریو پلنینگ (SCENARIO PLANING) به شمار می‌رود، عنوان کرد: در این عملیات، سناریوی تمام فرآیندها که در وضعیت‌های مختلف طراحی شده، مورد بازنگری قرار گرفته و سناریوهای مختلفی که ممکن است، برای مودی و سازمان در جریان کار پیش بیاید، نیز بررسی و تست می‌شود.

.

آریا با اشاره به اینکه کار طراحی و ساخت سامانه یکپارچه مالیاتی به پایان رسیده و طبق برنامه از پیش تعیین شده، هم اکنون در مرحله پیاده‌سازی و اجرای آزمایشی این سامانه در محیط شبیه سازی شده است، اظهار داشت: به منظور آمادگی هر چه بیشتر همکاران طرح جامع مالیاتی جهت اجرای مطلوب این سامانه ، برنامه آموزش و دوره‌های تربیت مدرس درحال برگزاری است و جزوات راهنمای کاربران نیز تدوین شده و محیط شبیه سازی نیز فراهم شده و درحال اجرا است و اجزای جانبی سامانه نیز آماده بهره‌برداری هستند.

.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های مورد نیاز طرح جامع مالیاتی در کل کشور فراهم شده، گفت : هم اکنون مرکز داده سامانه یکپارچه مالیاتی راه‌اندازی شده ، خطوط مخابراتی لازم در سراسر کشور تامین شده و شبکه اینترنتی در سطح کشور در حال امن سازی است و رفع نواقص و اشکالات شبکه‌های محلی و تامین سخت افزارها و تجهیزات ادارات کل نیز در حال انجام شدن است.

.

آریا از سامانه نرم افزاری یکپارچه مالیاتی، زیرساخت ICT، مدیریت تغییر، آماده سازی ادارات کل ، اقدامات تکمیلی و مخاطرات و مشکلات به عنوان شش محور اصلی کار اجرایی پروژه طرح جامع مالیاتی یاد کرد و گفت: در حال حاضر اقدامات مربوط به مدیریت تغییر و آماده‌سازی ادارات کل در حال انجام است و آماده سازی فضاهای کاری و بحث اصلاح ساختار و تفکیک وظایف مالیاتی نیز انجام گرفته و همچنین پیش بینی تیم هایی جهت هدایت و پایش روند پیاده سازی طرح را در ادارات کل و نیز پیش‌بینی مرکز پاسخگویی فنی برای اجرای سامانه یکپارچه مالیاتی نیز شده است.

.

وی در خصوص کیفیت دوره‌های تربیت مدرس نیز گفت: در دوره آموزشی تئوری و عملی که برگزار می‌شود، سه گروه حضور دارند؛ سری اول افرادی که قرار است، این سامانه را آموزش دهند، یعنی مدرس سایر همکاران شوند، سری دوم آموزش کاربران ارشد اولین بخش های پایلوت است (که قرار است در سه استان انجام شود) و سومین سری کارشناسان پاسخگویی فنی هستند که این سه گروه در نوبت اول آموزش می‌بینند.

.

آریا با اشاره به مدت زمان دو ماهه این دوره آموزشی، عنوان کرد: آنچه که در این دوره آموزش داده می‌شود، نتیجه کار تقریبا دو سال در دو هزار صفحه مستند است، مستنداتی که به صورت الکترونیکی در اختیار شرکت کنندگان در کلاس قرار گرفته است؛ از جمله معرفی سامانه نرم افزار یکپارچه مالیاتی، بحث مفاهیم نوین مالیات ستانی، فرآیندهای مصوب گردش کار جدید، مهارت‌های تدریس البته پس از بحث‌های تئوری، شرکت کنندگان به صورت واقعی در محیط شبیه سازی شده این سیستم کار می‌کنند.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.