نرم افزارحسابداری صدگان

بیمه زنان خانه‌دار به تعویق افتاد.

0 710

حسابداراپ

مسئول دبیرخانه ستاد ملی زن‌ و خانواده گفت: با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال جلسه ستاد ملی زن و خانواده که قرار بود بیمه زنان خانه‌دار در آن بررسی شود به سال آینده موکول شد.

.

فریبا حاجی علی در نشست خبری رئیس مرکز امور زنان و خانواده به خبرنگار فارس گفت: با توجه به ازدحام کاری معاون اول رئیس جمهور در روزهای پایانی سال جاری جلسه ستاد ملی زن و خانواده به اوایل فروردین و یا اردیبهشت سال آینده موکول شد.

.
وی ادامه داد: بیمه زنان خانه دار یکی از مباحثی بود که باید در این جلسه مورد بررسی قرار می‌گرفت اما با تشکیل نشدن این جلسه بررسی آن به سال آینده موکول شد.

پندار سیستم

.
رئیس ستاد ملی زن و خانواده ادامه داد: ما هم اکنون ۱۹ میلیون نفر زن خانه دار داریم که بر اساس تعریفی که از زن خانه دار در قانون آمده است این افراد شامل کسانی است که شاغل، یا بیکار جویای کار و یا محصل نباشند و صرفاً در محیط خانواده به ایفای نقش می‌پردازند.
.

حاجی علی با اشاره به دلایل تأخیر در اجرای لایحه بیمه زنان خانه دار گفت: عدم طراحی مکانیسم تخصصی و سازوکار بیمه ای و بالا بودن سهم بیمه شوندگان و عدم تناسب بیمه‌های تأمشین اجتماعی با وضعیت زنان سرپرست خانوار از جمله نکاتی بود که باید مورد بررسی بیشتر قرار می‌گرفت.
.

وی با بیان اینکه فقط پنج دهک میانی از بخش زنان خانه دار قادر به پرداخت حق بیمه خود نیستند،افزود: حمایت همه جانبه دولت مهم‌ترین پشتوانه برای اجرایی شدن طرح بیمه زنان خانه دار است.
.

مسئول دبیرخانه ستاد ملی زن‌و خانواده گفت: با تشکیل اولین جلسه ستاد ملی زن و خانواده در اوایل سال جاری این طرح بررسی و امیدواریم در سال ۹۲ اجرایی شود.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.