- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

بيمه نامه نوسان نرخ ارز مشتری ندارد.

رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران گفت: طرح بیمه نوسانات نرخ ارز عملیاتی شده است و شرکت های بیمه ای آمادگی پوشش آن را دارند اما چون نرخ ارز افزایش یافته، از این خدمت بیمه ای استقبال نشده است.

.
سید محمد کریمی به واحد خبر افزود: اگر بانک مرکزی نرخ ارز را در کشور بر اساس نرخ مرجع یا مبادله ای مشخص کند و نوسان نرخ ارز هم کاهش یابد و عادی شود ، عملیاتی شدن آیین نامه بیمه نوسانات نرخ ارز جدی تر خواهد شد.

.
وی گفت: این بیمه ، اختیاری است و شرایط برای سرمایه گذاران، واردکنندگان و صادرکنندگان فراهم است تا به شرکت های بیمه ای مراجعه و از این خدمت بیمه ای استفاده کنند.

.
کریمی با بیان اینکه در ابتدای امسال آیین نامه نوسانات نرخ ارز در شورای عالی بیمه تصویب و به همه شرکت های بیمه ابلاغ شده است ، افزود: این شرکت ها در حال حاضر آمادگی دارند نوسانات نرخ ارز را البته تا حدود ۲۰ درصد پوشش دهند.

.
وی اضافه کرد: حتی برای بیمه نوسانات نرخ ارز تا سه درصد مابه التفاوت را تعرفه مشخص کردیم که کم یا زیاد نمی شود.

.
کریمی گفت: به علت اینکه در چند ماه اخیر نوسانات قیمت به رشد نرخ ارز در مقایسه با ریال منجر شده ،هنوز کسی به شرکت های بیمه ای مراجعه نکرده است .

.
وی در باره ضرر و زیان احتمالی شرکت های بیمه گر در زمینه پوشش بیمه ای نوسانات نرخ ارز افزود: این کار موضوعی اختیاری میان بیمه گر و بیمه گذار است.

.
کریمی اضافه کرد: به طور قطع بیمه گر وقتی می خواهد موردی را پوشش دهد ریسک آن را ارزیابی می کند و چون درصدی از نوسانات نرخ ارز را پوشش می دهد بنابراین دچار ضرر و زیان نمی شود ، البته این موضوع مستلزم این است که شرایط عادی وضع نرخ ارز مهیا شود.

.