نرم افزارحسابداری صدگان

بازگشت لیدر‌ها به کورس بورس

0 734

حسابداراپ

آقای بورس: همان‌طور که انتظار می‌رفت، روز گذشته شاخص روند صعودی داشت به‌طوری که این رشد به کمک بعضی از نمادهای گروه پتروشیمی و فلزات اساسی رخ داد. البته کاهش شدید قیمت نمادهایی مانند فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران و گسترش نفت و گاز پارسیان طی روز‌های گذشته باعث جذب سرمایه به نمادهای مذکور در روز گذشته شد.
.
در حوزه اقتصادی اظهارنظر اخیر رییس کل بانک مرکزی درباره تورم و نقدینگی اسفند‌ماه، تک‌نرخی‌شدن ارز و بهترین نرخ ارز در بودجه ۹۲ و همچنین توقف فروش قطعی خودرو به دلیل اعلام نرخ‌های جدید مهم‌ترین اخبار اقتصادی تاثیرگذار در بازار سرمایه بود که تمامی این تحولات منجر به رشد شاخص پس از پنج روز منفی متوالی شد.
.
 مجمع بزرگ‌ترین هلدینگ سرمایه‌گذاری بورس هم روز گذشته برگزار شد و به نظر می‌رسد اخبار و شنیده‌های خوب از این مجمع، نماد این غول بورسی و زیرمجموعه‌های ارزنده‌اش را در روزهای آینده و هفته پیش رو در صدر نمادهای ارزنده قرار دهد. بنابراین این هلدینگ پتروشیمی، پالایشی، فلزی، سیمانی و… جزو ارزنده‌ترین نمادها برای سرمایه‌گذاری به شمار می‌رود و البته شرکت‌های زیرمجموعه‌اش هم از دیگر نمادهای مناسب این روزها هستند. اما دیروز نمادهای مالی، بانکی و موادغذایی به جز قندی‌ها، بیشترین ارزش معاملاتی تالار را به خود اختصاص دادند و هرچند حجم و ارزش بالایی شاهد بودیم ولی نمادهای این گروه همچنان به دلیل فشارهای خارجی وارد بر آن حرکت قابل توجهی را از خود نشان نمی‌دهند.
.
 در گروه محصولات پتروشیمی غلبه تقاضا بر عرضه ملموس بود و نمادهای مطرح این گروه دیروز کار خود را با رشد قیمت به پایان رساندند. گروه فلزات اساسی و معدنی‌ها هم در ‌درصدهای مثبت قرار گرفتند و لیدرهای این گروه به کورس بازگشتند. در گروه غذایی‌ها یکی از نمادهای مطرح که پیش‌بینی سود خود را برای سال ۹۲، ۵۲‌ درصد کاهش داده، همچنان پرطرفدار و با صف تقاضا همراه است. در پایان گفتنی است در گروه فرآورده‌های نفتی هم دیروز به جز یک شرکت سایر نمادها با رشد قیمت مواجه شدند. نکته جالب در این گروه، تعادل نسبی در تازه وارد این گروه بود که حجم معاملات این نماد به ۱۲‌میلیون سهم رسید. باید این نکته را در نظر گرفت که با وجود ارزندگی این سهم به دلیل کشف قیمت‌ گران این نماد، تمایل سرمایه‌گذاران به این سهم کاهش یافته است.
.
محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.