- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

بازنشستگی پیش از موعد بدون سنوات ارفاقی برای سال آینده تمدید می شود

قانون بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت بدون سنوات ارفاقی ، در صورت تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی، برای سال آینده تمدید می شود

 .

.به گزارش روز یکشنبه ایرنا ، در لایحه بودجه سال ۱۳۹۲ کل کشور که هفته گذشته تقدیم مجلس شورای اسلامی شد ، پیشنهاد شده است که قانون بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت سال آینده نیز اجرا شود.

.

در این لایحه آمده است:بازنشستگی کلیه مشمولین قانون بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت و قانون تمدید آن، با موافقت بالاترین مقام اجرایی دستگاه یا مقام مجاز موضوع (۵۲) و (۵۳) قانون محاسبات عمومی کشور مصوب ۱۳۶۶ و بدون سنوات ارفاقی پیش از موعد مجاز است. اجرای این حکم از محل منابع دستگاهها و واگذاری اموال دولتی قابل پرداخت است.

.

در صورت تصویب این لایحه از سوی مجلس شورای اسلامی ، کسانی که بخواهند در سال ۱۳۹۲ از قانون بازنشستگی پیش از موعد استفاده کنند، به ازای ۲۵سال خدمت ، ۲۵ روز حقوق دریافت خواهند کرد ، و از سنوات ارفاقی محروم خواهند بود.

.

گفتنی است که قانون بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت در سال ۱۳۸۶ مصوب و تا سال ۱۳۸۹ اجرا شد. بر اساس این قانون، کارکنان دولت می توانستند با ۲۵ سال سابقه و ۳۰ روز حقوق ( کارمندان زن با ۲۰ سال سابقه و ۲۵ روز حقوق ) بازنشسته شوند .

.

این قانون همزمان با بررسی لایحه بودجه سال ۱۳۹۰ در اردیبهشت ماه سال جاری به پیشنهاد نمایندگان مجلس شورای اسلامی و با وجود مخالفت دولت بمدت پنج سال ( از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۴ ) تمدید شد ، ولی در عمل به دلیل نبود اعتبار و حذف سنوات ارفاقی اجرای آن در سال جاری با کندی بسیار روبرو بود.

.