نرم افزارحسابداری صدگان

افزایش ۵۸ درصدی اعتبارات «حقوق کارمندان»

0 600

حسابداراپ

پندار سیستم

دولت در قالب بودجه ۹۲ پیشنهاد کرد

دولت در ۸ سال گذشته بیش از ۱۶۸ هزار میلیارد تومان به کارکنان خود حقوق و دستمزد پرداخت کرده است و برای سال ۹۲ نیز ۵۰ هزار میلیارد تومان برای این منظور پیشنهاد داده که این میزان نسبت به سال گذشته با رشدی بالغ بر ۵۸ درصدی همراه بوده است.

.

بدون شک یکی از مهم‌ترین دلایل افزایش قابل ملاحظه سهم حقوق کارکنان دولت در ردیف بودجه‌ای سال ۹۲، تلاش دولت برای اجرای طرح مهرآفرین است، طرحی که به واسطه اجرای آن ظرفیت استخدامی‌های دولت به مراتب افزایش خواهد یافت.

.

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، پرداخت حقوق کارمندان دولت در بودجه‌های سالانه با عنوان جبران خدمات کارکنان در ردیف بودجه‌های عمومی دولت محاسبه و درج می‌شود که بررسی پرداخت حقوق توسط دولت طی سال‌های ۸۴ تا ۹۱ نشان می‌دهد، میزان پرداخت حقوق طی بیشتر سال‌ها روند صعودی داشته است.

.

بر اساس آمارهای رسمی، دولت طی این هشت سال بیش از ۱۶۸ هزار و ۱۴۴ میلیارد تومان حقوق پرداخت کرده است که بیشترین رشد سالانه تا قبل از بودجه ۹۲ – در پرداخت حقوق در سال ۸۵ به میزان ۲۴ درصد بوده است. اما دولت تصمیم دارد با بودجه پیشنهادی خود برای سال آینده، رکورد جدیدی برای این ردیف بودجه‌ای به ثبت رساند.

.

دولت برای سال ۹۲ بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای حقوق و دستمزد درنظر گرفته است که رشدی ۱/۵۸ درصدی را نسبت به سال ۹۱ که اعتبارات این فصل کمتر از ۳۲ هزار میلیارد تومان بوده، نشان می‌دهد. طرح استخدام ۳۹۰ هزار نفری دولت در سال جاری شاید یکی از مهم‌ترین دلایل افزایش رشد قابل توجه اعتبار حقوق و دستمزد در سال ۹۲ باشد.

.

دولت در سال جاری، طرح مهرآفرین را به عنوان یکی از بزرگترین طرح‌های استخدامی خود راهی مجلس کرد تا در قالب آن چیزی در حدود ۴۰۰ هزار نفر در خلال چند سال آتی به تعداد کارکنان دولت اضافه شود. 

.
اما از همان ابتدا مجلس با این طرح مخالفت کرده و خواستار اعمال تغییرات و اصلاحاتی روی آن شد، از سوی دیگر برخی ارائه چنین طرحی در آستانه ماه‌های پایانی عمر دولت دهم را اقدامی سیاسی خوانده و آن را خلاف قانون عنوان کردند.

.

با این وجود دولت به اجرای آن اصرار ورزید و با وجود ایرادات قانونی که نتوانسته بود مجلسی‌ها را قانع کند، دستگاه‌های دولتی را به اجرای این طرح و آغاز استخدام نیروهای کار برمبنای آزمون استخدامی ملزم ساخت. به تبع این امر دولت برای تامین اعتبارات طرح مورد نظر، منابع مالی مورد نیاز آن را نیز در قالب بودجه سال آینده آورده است تا دیگر مشکلی بر سر اجرایی کردن آن باقی نماند.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.