نرم افزارحسابداری صدگان

افتتاح بورس اوراق بهادار اجتماعی لندن

0 535

حسابداراپ

بورس اوراق بهادار اجتماعی به منظور ارائه اطلاعات سهام شرکت های اجتماعی و خدماتی تا پایان سال جاری میلادی افتتاح خواهد شد.

.

بورس اوراق بهادار اجتماعی در سال ۲۰۱۳ میلادی درهای خود را به روی سرمایه گذاران می گشاید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، بورس اوراق بهادار اجتماعی به منظور ارائه اطلاعات سهام شرکت های اجتماعی و خدماتی تا پایان سال جاری میلادی افتتاح خواهد شد.

.

بر اساس این گزارش، این بورس مانند دیگر بازارهای جهانی به داد و ستد سهام نمی پردازد، بلکه هدف آن تشکیل پنجره ای برای سهامداران این شرکت ها است تا از یک منبع موثق و قانونی، از روند معاملاتی تمامی شرکت هایی که فعالیت آنها در زمینه خدمات اجتماعی است مطلع گردند.

.

انتظار می رود که ۲۰ سازمان مختلف با تکمیل گزارش تأثیرات اجتماعی خود در این بورس، پذیرش شده و اطلاعات خود را ارائه دهند.

بر این اساس، برای عضویت در این بورس، شرکت ها موظفند، سهام شرکت های سرمایه گذاری زیر مجموعه خود را که محصول آنها خدمات مالی است در یکی از بورس های دنیا پذیرش کرده باشند.

.

این بورس در واقع اطلاعات و زمینه ها و موقعیت های سرمایه گذاری در بخش خدمات رسانی شرکت ها را به اطلاع سهامداران رسانده و ابزارهای معاملاتی این شرکت ها مانند اوراق قرضه یا مشارکت را معرفی می کند.

.

شرکت بلیط های بخت آزمایی BIF که تمامی فروش ناشی از این بلیط ها را صرف امور خیریه می کند نخستین شرکتی است که ورود خود را به این بورس اعلام کرده و با ارائه گزارش عملکرد خدماتی خود بودجه ای در حدود ۳۰۰ هزار پوند را وارد این بازار کرده است.

.

پندار سیستم

کارشناسان معتقدند با افتتاح این بورس و ارائه جزئیات مالی و معاملاتی شرکت های خدمات اجتماعی به سهامداران، دامنه سرمایه گذاری بر این شرکت ها افزایش خواهد یافت و در واقع تبلیغی برای این شرکت ها به منظور جذب سرمایه گذار بیشتر خواهد بود.

.

این بورس که در لندن راه اندازی خواهد شد با پذیرش شرکت ها و رسیدن به سقف ۲ میلیون پوند راه اندازی خواهد شد.

مدیر عامل این نهاد در این خصوص اظهارداشت: این بورس مانند دیگر بازارها، نهاد قانون گذاری دارد که این وظیفه به عهده نهاد قانون گذاری بریتانیا(FSA) خواهد بود.

.

وی ادامه داد : ظرفیت پذیرش این بورس تاکنون حداکثر ۲۰۰ شرکت عنوان شده که کوچکترین آنها می بایست گردش مالی ۵۰۰ هزار پوندی داشته باشد.

مدیرعامل این بورس تازه وارد در خصوص اندازه شرکت های پذیرش شده در این بورس اظهار داشت: معیار پذیرش ما اندازه شرکت نیست، هر شرکت خدماتی با هر اندازه ای چه بزرگ و چه کوچک که سهام آن وارد یکی از بازارهای بورس دنیا شده باشد و حداقل گردش مالی ۵۰۰ هزار پوند در سال داشته باشد می تواند وارد این بورس شود.

.

وی در ادامه افزود: شرکت هایی که در مینه خدماتی از قبیل سلامتی، آموزش، تجارت سبز (برمبنای محیط زیست) و… فعال هستند، می تواند پذیرش شود.

مدیر عامل این بورس در ادامه گفت: شرکت خیریه و سرمایه گذاری راک فلر سهامداران اصلی این بورس است.

.

موسسه خیریه راک فلز یکی از برجسته ترین موسسه های خیریه دنیا است که به صورت خصوصی اداره می شود و در خیابان پنجم نیویورک مستقر است.

این شرکت توسط خانواده راک فلر و به خصوص جان.دی. راک فلر و پسر وی جان، دی . راک فلز جونیور و  فردریک تیلور گیت، به عنوان مشاور ارشد راه اندازی شده است.

.

این در حالی است که، خانواده راک فلر یکی از معروف ترین و ثروتمندترین خانواده های آمریکایی هستند که در زمینه صنعت، سیاست و خدمات بانکی فعالیت می کنند و در مجله فورچون به عنوان یکی از بزرگترین تاجرین خانوادگی نفت در قرن ۲۱ نامیده شده اند.

در این بین، مشابه این بورس نیز در کشورهای سنگاپور و آفریقای جنوبی در حال فعالیت است.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.