- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

ارسال نظام احراز اشتغال به دولت / افزایش رضایت شغلی با مشاوره

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور از ارسال نظام احراز اشتغال برای تصویب در هیأت دولت خبر داد.

.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا» کورش پرند در همایش رونمایی از سامانه مشاور شغلی الکترونیک، با تأکید بر لزوم جذب افراد در سازمان‌ها براساس رضایت شغلی، بیان داشت: جذب افراد در سازمان‌های مختلف منطبق با رضایت شغلی آنها نیست و ارائه‌ مشاوره‌های شغلی به شکل سیستمی موجب می‌شود تا افراد براساس علاقه و مهارت‌های خود در یک سازمان جذب شوند.

.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور نظام صلاحیت حرفه‌ای را یکی از سه رکن اساسی نظام آموزش مهارت و فناوری دانست و بیان داشت: آیین‌نامه نظام صلاحیت حرفه ای  پس از طراحی در مهرماه سال جاری به تصویب هیأت دولت رسید و به دستگاه های اجرایی ابلاغ شد و نظام شرایط احراز اشتغال نیز به هیات دولت ارسال شده و به احتمال زیاد در ابتدای سال آینده به تصویب خواهد رسید.

.

معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با اشاره به راه‌اندازی سامانه مشاوره الکترونیک ابراز امیدواری کرد: این سامانه بیشتر تقویت شود  و بتواند با دستگاه‌های اجرایی کشور مرتبط شود.

.

پرند تصریح کرد: تعمیم خدمات مشاوره از کارآموزان به آحاد جامعه، تسهیل دسترسی به مشاوره برای مردم، مخاطبان و خانواده ها، افزایش کیفیت، صحت و دقت خدمات مشاوره ( دارای قابلیت ارتباط با چندین مشاوره برای هر متقاضی) و محورهای متنوع خدمات مشاوره ای و تعریف محوری جدید تحت عنوان مشاوره الکترونیک برای سازمان به عنوان متولی آموزش های غیر رسمی از اهداف راه اندازی این سامانه است.

.

وی افزود: انواع تست های سنجش رغبت شغلی و نیز دسترسی به بسته های اطلاعاتی حرفه ها، مراکز و بازدید مجازی از کارگاهها از محورهای متنوع خدمات مشاوره ای این سامانه است.

.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور بیان داشت: امکان ارائه خدمات مشاوره ای به صورت پرسش و پاسخ به آحاد جامعه، قابلیت سنجش رغبت شغلی، ارزیابی شخصیت، استعداد کارآفرینی و سلامت روان، قابلیت برقراری ارتباط با مشاور از هر مرکز فارغ از محل سکونت افراد و دریافت مشاوره از مشاورین مراکز استانهای مختلف و افزایش بهره وری آموزشی و ارتقای اثربخشی فرآیند مشاوره را از قابلیت های این سامانه است.

.