نرم افزارحسابداری صدگان

ارائه گزارش ارزیابی کنترل‌های داخلی از سال ۹۲ الزامی می شود

0 675

حسابداراپ

هتل المپیک؛ میزبان همایش الزامات استقرار ارزیابی سیستم کنترل های داخلی 

شرکت های بورسی و فرابورسی از سال آینده موظفند، علاوه بر صورت های مالی سالانه و گزارش هیئت‌مدیره، گزارش ارزیابی کنترل‌های داخلی را در مجامع خود ارائه دهند.

.

گزارش ارزیابی کنترلهای داخلی از ابتدای سال آینده به همراه صورتهای مالی سالانه و گزارش های هیئت مدیره در مجامع ارائه می شود. 
 .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه، امیرحمزه مالمیر، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به اینکه ارزیابی کنترل داخلی در شفافیت اطلاعاتی بازار سرمای بسیار اثر بخش است، گفت: ارتقای شفافیت اطلاعاتی بازار سرمایه، حمایت از حقوق سرمایه‌گذاران و پیشگیری از وقوع تخلفات، جرایم و تقلب‌ها از مهمترین اهداف این دستورالعمل است.

پندار سیستم

 .

وی افزود: استقرار و به‌کارگیری کنترل‌های داخلی یکی از ابزارهای بااهمیت در برقراری گزارشگری مالی باکیفیت است و به هیئت‌مدیره و مدیران ارشد شرکت در ارائه اطلاعات قابل اتکاء و شفاف و نیز پاسخگویی هرچه مناسب‌تر کمک شایانی می‌کند.

 .

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار درباره شیوه آشنایی اعضای هیأت مدیره و مدیران عامل شرکتها با این سیستم ارزیابی جدید گفت: برای آگاهی مدیران عامل و اعضای هیئت مدیره شرکت‌ها و در راستای پیشگیری از وقوع تخلفات و جرایم در بازار سرمایه، سازمان بورس و اوراق بهادار در نشستی تخصصی به تبیین الزامات استقرار و ارزیابی سیستم کنترل های داخلی و نحوه اجرایی کردن دستورالعمل کنترل های داخلی می بپردازد.

 .

همایش الزامات استقرار ارزیابی سیستم کنترل های داخلی روز ششم اسفندماه جاری با حضور نمایندگان ۶۰۰ شرکت بورسی و فرابورسی در محل هتل المپیک تهران برگزار می شود.
.
محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.