نرم افزارحسابداری صدگان

اتمام چانه‌زنی‌های غیرمرسوم مالیاتی / تبادل اطلاعات اقتصادی

0 562

حسابداراپ

علی عسکری در مورد تسریع تصویب لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم گفت: چنانچه اطلاعات اقتصادی در یک اقتصاد مبادله شود و فرآیندها به نحوی شکل بگیرد که نظام مالیاتی به این اطلاعات به دسترسی پیدا کند، بسیاری از مسائلی که هم اکنون در نظام مالیاتی درگیر آن هستیم کمتر خواهد شد.

.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: با تصویب لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم در مجلس، تبادل اطلاعات بخش‌های مختلف اقتصادی با سازمان برقرار می‌شود و دیگر وارد چانه زنی‌های غیرمرسوم در رسیدگی‌های مالیاتی نخواهیم شد.

/

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از مهر، علی عسکری در مورد تسریع تصویب لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم گفت: چنانچه اطلاعات اقتصادی در یک اقتصاد مبادله شود و فرآیندها به نحوی شکل بگیرد که نظام مالیاتی به این اطلاعات به دسترسی پیدا کند، بسیاری از مسائلی که هم اکنون در نظام مالیاتی درگیر آن هستیم کمتر خواهد شد.

.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در مورد رویکرد لایحه مذکور افزود: در این لایحه پیشنهادی به مجلس، فرصت‌هایی برای تولید و سرمایه گذاری ایجاد شده است، به عبارت دیگر بحث استهلاک، ارزیابی، سرمایه گذاری و افزایش سرمایه دیده شده است به عبارت دیگر سرمایه گذاران تا میزان استهلاک افزایش سرمایه از سود می توانند از پرداخت مالیات معاف شوند.

.

وی با بیان اینکه برای افرادی که نوسازی و بازسازی خطوط تولید را انجام می دهد و معادل سرمایه گذاری که صورت می دهند، می توانند تا استهلاک سرمایه ای که برای بازسازی کرده اند از سود و مالیات متعلقه آن معاف شوند، افزود: این امر مختص بخش مناطق محروم نیست و برای کلیه مناطق ایران و کلیه بخش های تولید است.

پندار سیستم

.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه این فرصت برای بخش تولید در لایحه مذکور فراهم است و می توانند سرمایه گذاران از آورده سهامداران یا آورده خود به عنوان آورده سرمایه در گردش استفاده کنند، تصریح کرد: این کار بدون مراجعه به بانک قابل انجام است و معادل سود تسهیلات بانک، سازمان مالیاتی جزو هزینه های قابل قبول، هزینه های آنها را از سرمایه گذاران قبول می کند.

.

وی اضافه کرد: به عبارت دیگر سرمایه ای را که می آورند و سود تسهیلاتی را که باید از بانک بگیرند، ما معادل آن را برای سرمایه ای که می آورند، به عنوان هزینه قابل قبول از آنها قبول می کنیم و این فرصت در قانون فراهم است.

.

عسکری عنوان کرد: برخی ضمانت های اجرایی قانون که هم اکنون وجود دارد در لایحه جدید تقویت شده است، چارچوب لایحه یک چارچوب توسعه یافته نسبت به قانون مالیات های موجود است و شاید یکی از الزامات اجرای طرح جامع مالیاتی است و دلیل تاکید ما بر اینکه زودتر به نتیجه برسد بازشدن دستمان در اجرای طرح جامع مالیاتی است.

.

وی با بیان اینکه البته خلاء قانونی در بخش مالیاتی نداریم، عنوان کرد: براساس قانون مالیات های مستقیم تکالیف سازمان پیگیری می شود، اما به سمت یک نظام مالیاتی الکترونیکی در حرکت هستیم که نظام مندی و فرآیندهای کارهای مالیاتی از طریق الکترونیکی برای مردم به صورت ساده قابل انجام باشد و ارتباط سازمان با مردم تسهیل شود.

.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: اگر لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم در مجلس تصویب شود ابزارهای قانونی در اختیار سازمان و مردم قرار می گیرد، نکته دیگر اینکه تبادل اطلاعات بخش های اقتصادی با سازمان مالیاتی برقرار می شود تا سازمان بتواند در تشخیص مالیات سرعت عمل بیشتری داشته باشد و وارد چانه زنی های غیرمرسوم در رسیدگی های مالیاتی نشود.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.