- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

آغاز فعالیت بورس انرژی با محصولات جدید

مدیر نظارت بر بورس ها و بازارهای سازمان بورس گفت : بورس انرژی در نیمه دوم اسفند ماه جاری با دستور کار معامله برق، سلف برق، زغال سنگ و یا قطران فعالیت خود را به طور رسمی آغاز می کند.
..
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، محمود رضا خواجه نصیری مدیر نظارت بر بورس ها و بازارهای سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان این مطلب گفت: اولین گام برای آغاز به کار بورس انرژی معاملات برق و سلف برقی بود که زیر ساخت های آن فراهم شد اما به دلیل مهیا نشدن نقدینگی لازم از سوی وزارت نیرو و توانیر، معامله برق تا زمان تأمین نقدینگی کافی به تعویق افتاد.
.
وی درباره نقدینگی مورد نیاز معاملات برق در بورس انرژی افزود: با وزارت نیرو و توانیر توافقاتی برای واریز ۲۰ میلیارد تومان به طور ماهیانه انجام گرفته است اما قرار گرفتن در روزهای پایانی باعث شد تا وزارت نیرو و توانیر فعلا نتوانند این مبلغ را تامین کنند.
.
خواجه نصیری اظهار داشت : اگر نقدینگی مورد نیاز معاملات برق و سلف برق تا قبل از نیمه دوم اسفند فراهم نشود، بورس انرژی فعالیت خود را با سایر محصولات به طور رسمی آغاز می کند.
.

وی درباره انجام معامله سایر محصولات پذیرفته شده در بورس انرژی گفت: هیچ گونه محدودیتی برای آغاز به کار بورس انرژی با سایر محصولات همچون سلف نفتی، سایر حامل های انرژی و حتی دو کالای تازه پذیرفته شده زغال سنگ وقطران وجود ندارد.

.

مدیر نظارت بر بورس ها و بازارهای سازمان بورس و اوراق بهادار خاطر نشان کرد: با توجه به آماده بودن بسترهای لازم، در روزهای آتی، نخستین کالای بورس انرژی روی تابلو می رود تا چهارمین بورس کشور به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کند.

.