نرم افزارحسابداری صدگان

پاسخ‌های جالب رئیس شورای عالی كار درباره مزد ۹۲

2 633

حسابداراپ

قانون به ما نگفته است که بیایید به میزان تورم، نرخ دستمزد را مشخص کنید./ ممکن است در سال آینده اصلا تورم نداشته باشیم./ وزارت کار در این تصمیم (تصویب دستمزد) نقشی نداشته است.

.

سرپرست وزارت کار دستمزد تعیین شده برای كارگران در سال آینده را نتیجه مذاكرات نمایندگان کارگران و کارفرمایان در شورای عالی کار دانست.

.

اسدالله عباسی چند ساعت پس از اعلام رسمی افزایش ۲۵ درصدی حداقل دستمزد، در حاشیه جلسه «شورای عالی خدمات درمانی» در پاسخ به خبرنگار ایلنا گفت: تعیین حداقلی نرخ دستمزد ۴۸۵ هزار تومانی نتیجه توافق شرکای اجتماعی در چندین جلسه در شورای عالی کار بوده است و وزارت کار در این تصمیم نقشی نداشته است.

.

رئیس شورای عالی كار  در پاسخ به این سوال که «ماده ۴۱ قانون کار نرخ تورم را ملاک تعیین دستمزد قرار داده است، آیا نرخ تورم سال آینده، بعد از اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌‌  ۲۵ درصد خواهد بود؟» افزود: افزایش دستمزد سال ۹۲ بر اساس تورم امسال و تامین معیشت خانوار کارگری مصوب شده است، ممکن است در سال آینده اصلا  تورم نداشته باشیم.

پندار سیستم

.

او در این زمینه اضافه کرد: افزایش تورم در سال آینده بیشتر از این نیست و اگر هم باشد در مراحل اجرایی فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها توجه زیادی به دهک‌های پایین جامعه شده است.

.

او گفت: در فاز دوم هدفمند کردن یارانه‌ها هم به بخش کارفرمایی (صنعت) توجه شده و هم به بخش کارگری، که برای جبران مشکلات كمك‌هایی در نظر گرفته‌اند.

.

عباسی در پاسخ به این سوال که «چرا دستمزد طبق نرخ رسمی بانک مرکزی كه تورم را ۳۱ درصد اعلام كرده، تعیین نشده است؟» عنوان کرد: قانون به ما نگفته است که بیایید به میزان تورم، نرخ دستمزد را مشخص کنید بلکه گفته است بیایید بر اساس تورم یک افزایش دستمزد داشته باشید.

.

او در خاتمه گفت:در سال گذشته در همین ماه (اسفند) نرخ تورم اعلامی ۲۶ درصد بوده اما امسال ۳۰/۲ دهم درصد اعلام شده که تفاوت چندانی با نرخ پارسال نداشته است.

.

محل تبلیغ شما

2 نظرات
  1. محمد علی نامداری می گوید

    آیا حداقل معیشت بایستی تامین شود یا خیر ؟زندگی کارگر تامین نشود حوصله کارنخواهد داشت متضر اول دولت ، دوم کارفرما وسوم کارگر است پس بر دولت است بخاطر تعالی اقتصاد کشور با همکاری صاحب نظران صالح چاره اندیشی کند قبل از ایجاد تورم ورکود کامل و انهزام اقتصاد کشور . بدون در نظر داشتن سود مناسب سرمایه گذار ازدیاد سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال مفید میسرنیست

  2. علیرضا می گوید

    سلام به شما ودوستان عزیز کشوری چند ساله وهر سال متمعنید که تورم نخواهیم داشت ولی دوست عزیز سالی که نکوست از بهارش پیداست پوشاک بچه ۳ ماهه خریدم۹۴۰۰تومن که۱ما قبل ۷۵۰۰ تومن بود پس این اسمش چیه لطف کنید برای منه بی سواد توضیح بدید شاید من کارگر وامثاله منه کارگر اشتباه میکنیم ممنون

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.