نرم افزارحسابداری صدگان

ممنوعیت خرید و فروش ارز در شبکه غیررسمی

0 1,057

حسابداراپ

رئیس کل بانک مرکزی ز طرحی برای ممنوعیت خرید و فروش ارز در شبکه غیررسمی خبر داد و گفت: کوتاه کردن دست دلالان ارز اصلاح قیمت‌ها را در پی داردوهمچنین برای بهتر شدن شرایط زندگی مردم و کاهش فشار‌های موجود هر چه سریع‌تر طرح منع خرید فروش ارز در خارج از شبکه را تصویب خواهیم کرد.

.

محمود بهمنی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، با تأکید بر اینکه به زودی با تدابیر اندیشیده شده جلوی دلالی ارز گرفته خواهد شد، گفت: خرید و فروش ارز خارج از شبکه به زودی ممنوع شده و به این ترتیب دست دلالان برای ایجاد نوسان در قیمت‌ها کوتاه خواهد شد.

.

وی با بیان اینکه دیگر فردی با انگیزه کسب سود بیشتر نمی‌تواند دارایی‌های خود را به ارز تبدیل کند افزود: منع خرید و فروش ارز امکان معامله ارز در خارج از شبکه را ممنوع خواهد کرد یعنی کسی دیگر حق تهیه ارز را نداشته و کسانی که ارز نگه‌داری می‌کنند باید در زمانی مقرر به شبکه اظهار کنند.

.

رئیس کل بانک مرکزی‌از منع خرید و فروش ارز در خارج از شبکه خبر داد و گفت: کوتاه کردن دست دلالان ارز اصلاح قیمت‌ها را در پی دارد.

.

پندار سیستم

بهمنی با بیان این مطلب که منع خرید فروش ارز با انگیزه اصلاح معیشت مردم صورت گرفته تصریح کرد: برای بهتر شدن شرایط زندگی مردم و کاهش فشار‌های موجود هر چه سریع‌تر طرح منع خرید فروش ارز در خارج از شبکه را تصویب خواهیم کرد.

.

رئیس کل بانک مرکزی با تأکید بر اینکه باید اشخاصی که نیاز به ارز دارند اقدام به خرید آن کنند گفت: در صورتی که نیاز کاذب با هدف سود‌بری بیشتر مبنای خرید باشد تورم را در جامعه دامن خواهد زد.

.

وی ادامه داد: افرادی که برای واردات یا مسافرت به کشور‌های خارجی نیاز به ارز دارند می‌توانند به خرید آن اقدام کنند و در غیر این صورت نمی‌توانند با خرید ارز موجبات عدم تعادل را در بازار فراهم کنند.

.

بهمنی با تأکید بر اینکه اجرای طرح منع فروش ارز خارج ازشبکه می‌تواند اصلاح قیمت‌ها را در پی داشته باشد افزود: سرمایه‌گذاری‌هایی که از سود ارز نتیجه خرید بدون توجه به نیاز واقعی انجام شود برای اقتصاد کشور مضر بوده که باید هرچه زودتر جلوی آن گرفته شود.

.

رئیس کل بانک مرکزی‌یادآور شد: اجرای طرح منع خرید و فروش ارز بهتر شدن قیمت‌ها و کاهش فشار‌های اقتصادی ناشی از نابه‌سامانی وضع ارز را موجب می‌شود.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.