نرم افزارحسابداری صدگان

جلوگیری از بورس‌بازی مسکن در پی تصویب لایحه مالیاتی

0 867

حسابداراپ

رییس سازمان امور مالیاتی کل کشو با بیان این که دریافت مالیات از خانه‌های خالی زمانی که به قانون تبدیل شود اجرا می‌شود، گفت: او در اصلاح قانون نسبت به نقل و انتقال مکرر مسکن مالیات جدیدی طراحی شده تا افراد اقدام به بورس بازی مسکن نکنند.

.

علی عسکری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در پاسخ به این‌که آیا دریافت مالیات از خانه‌های خالی در دستور کار سازمان امور مالیاتی قرار می‌گیرد، اظهار کرد: دریافت مالیات از خانه‌های خالی زمانی که به قانون تبدیل شود، اجرا می شود.

.

وی با بیان این که ما مجری قانون هستیم، تصریح کرد:در لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم برخی مواد مربوط به مسکن را در نظر گرفته ایم که تا حدودی این امر را پوشش می دهد.

.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارای با اشاره به این که دریافت مالیات از خانه‌های خالی به طور مستقل در لایحه نیامده است، اضافه کرد: ورود سازمان مالیات به این حوزه مربوط به معاملات و یا ساخت و ساز‌هایی است که انجام می‌شود .

.

به گفته او در اصلاح قانون نسبت به نقل و انتقال مکرر مسکن مالیات جدیدی طراحی شده تا افراد اقدام به بورس بازی مسکن نکنند.

پندار سیستم

.

عسکری درباره چگونگی دریافت مالیات از سکه، گفت:سکه‌هایی که از طریق بانک مرکزی به فروش می رسد مشمول مالیات بر ارزش افزوده هستند.

.

به گزارش ایسنا در صورت تصویب لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم، نقل و انتقال قطعی املاک و انتقال حق واگذاری محل مازاد بر ۲ واحد در سال توسط اشخاص حقیقی و حقوقی، در خصوص املاکی که بعد از اجرای این قانون خریداری می شوند، به ازای هر واحد اضافی مشمول مالیات اضافی معادل یک برابر نرخ ماده ( ۵۹ ) این قانون برای هر بار معامله و حداکثر تا نرخ ۵۰ درصد خواهد بود.

.

بر اساس ماده ۵۹ قانون مالیات‌های مستقیم ، نقل و انتقال قطعی املاک به مأخذ ارزش معاملاتی و به نرخ پنج درصد (۵%) و همچنین انتقال حق واگذاری محل به ‌مأخذ وجوه دریافتی مالک یا صاحب حق و به نرخ دو درصد (۲%) در تاریخ انتقال از طرف مالکان عین یا صاحبان حق مشمول مالیات ‌است.

.

همچنین بنا به تبصره ۱ این ماده چنانچه برای مورد معامله ارزش معاملاتی تعیین‌ نشده باشد، ارزش معاملاتی نزدیکترین محل مشابه مبنای محاسبه ‌مالیات خواهد بود.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.