نرم افزارحسابداری صدگان

جزئیات لایحه بودجه سال ۹۲ منتشر شد.

0 768

حسابداراپ

جزئیات و ویژگی‌های لایحه بودجه سال ۹۲ کل کشور منتشر شد.

 .

به گزارش ایسنا از جمله مهم‌ترین موضوعاتی که در این لایحه مورد توجه قرار گرفته لحاظ شدن مرحله دوم قانون هدفمند کردن یارانه‌ها و افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان به میزان ۲۰ درصد است.

.

این لایحه صبح امروز (چهارشنبه) از سوی لطف‌الله فروزنده معاون پارلمانی رییس‌جمهور به مجلس شورای اسلامی تقدیم شد و اکنون معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی ونظارت راهبردی رییس‌جمهور در حال تشریح ویژگی‌های آن است.

.

ارز شناور در بودجه

بر اساس اعلام ممبینی مبنای نرخ ارز در لایحه بودجه سال ۹۲ طبق حکم قانون برنامه پنجم توسعه شناور مدیریت شده است.

.

قیمت نفت ۹۵ دلار

به گفته معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی ونظارت راهبردی رییس‌جمهور قیمت نفت هم در لایحه بودجه سال آینده برای هر بشکه صادراتی ۹۵ دلار پیش‌بینی شده است.

پندار سیستم

.

پیش‌بینی فاز دوم هدفمندی در لایحه ۹۲

وی همچنین از پیش‌بینی فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها در لایحه سال ۹۲ خبر داد و گفت: اعتبارات در نظر گرفته شده برای فاز دوم هدفمندی ۱۲۰ هزار میلیارد تومان است در حالی که در بودجه امسال این میزان در نهایت ۶۶ هزار میلیارد تومان تعیین شد؛ البته فاز دوم با رای مجلس در سال ۹۱ اجرا نشد.

.

کلیات بودجه

مجموع منابع و مصارف کل این بودجه معادل هفت میلیون و ۳۰۵ هزار و ۲۶۹ میلیارد و ۹۴۸ میلیون ریال است.

بر اساس این لایحه جمع منابع و مصارف عمومی دولت یک میلیون و ۶۶۸ هزار و ۶۴۴ میلیارد و ۸۵۳ میلیون و منابع و مصارف بودجه عمومی دولت یک میلیون و ۹۲۰ هزار و ۶۹۰ میلیارد و ۹۴۵ میلیون ریال تعیین شده است.

همچنین در بخش درآمدهای بودجه و زیر بخش واگذاری‌های دارایی‌های سرمایه‌ای ۶۷۳ هزار و ۷۰۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال و واگذاری دارایی مالی ۷۴ هزار و ۹۸۷ میلیارد و ۶۳۶ میلیارد ریال لحاظ شده است.

در بخش منابع لایحه بودجه سال ۹۲ کل کشور میزان درآمد‌ها ۹۱۹ هزار و ۹۵۰ میلیارد و ۵۱۷ میلیون ریال و در بخش مصارف میزان هزینه‌ها یک میلیون و ۲۱۵ هزار و ۴۶ میلیارد و ۵۵۲ میلیون ریال تعیین شده است.

در بخش درآمد‌ها میزان درآمد‌های مالیاتی ۵۳۰ هزار و ۳۴۴ میلیارد و ۷۵۷ میلیون ریال و درآمد‌های ناشی از کالا و خدمات ۲۹ هزار و ۴۵۷ میلیارد و ۴۳۰ میلیون ریال تعیین شده است.

در بخش واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای نیز منابع حاصل از نفت و فرآورده‌های نفتی ۶۵۸ هزار و ۷۰۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال تعیین شده است.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.