نرم افزارحسابداری صدگان

احتمال افزایش ۲۰ درصدی مزد ۹۲ قوت گرفت.

0 747

حسابداراپ

رئیس هیئت مدیره کانون کارفرمایان خدماتی کشور از احتمال افزایش ۱۸ تا ۲۰ دردی حداقل دستمزد سال آینده کارگران خبر داد و گفت: پیشنهاد جدی امسال کارفرمایان اختصاص سبد ویژه کالا به کارگران است.

.

محمد انتظامی در گفتگو با مهر، در ارتباط با تعیین حداقل دستمزد سال آینده از سوی شورای عالی کار، با بیان اینکه متاسفانه شیوه تعیین حداقل دستمزد در سال هایی که به سبک فعلی انجام شد دیگر نمی تواند جوابگو باشد، گفت: در تمام سال هایی که شورای عالی کار دستمزد تعیین کرده است، کار به نتیجه مطلوبی نرسید.

.

رئیس هیئت مدیره کانون کارفرمایان خدماتی کشور، اظهار داشت: با اینکه در اسفندماه هر سال به حداقل دستمزد کارگران افزوده می شود، اما از فردای آن روز قدرت خرید افزایش مزد از بین می رود و با رشد قیمت ها عملا مصوبات شورای عالی کار بی تاثیر می ماند.

.

افزایش دستمزد به روش فعلی جوابگو نیست

انتظامی با بی اثر خواندن شیوه تعیین مزد در شورای عالی کار، افزود: با اینکه معیشت نیروی کار تضعیف شده است، توان کارفرمایان نیز به دلایلی مانند تحریم ها و شرایط اقتصادی افت کرده است.

.

وی با اشاره به اینکه امروز بسیاری از کارگران باکارفرمایان خود به دلیل مشکل تامین نقدینگی مدارا می کنند، بیان داشت: اگر بیاییم به جای افزایش مزد به سبک فعلی، سبک کالا تعریف و به کارگران واگذار کنیم، قطعا به تقویت معیشت نیروی کار و بهبود بهره وری منجر می شود.

.

پندار سیستم

این مقام مسئول کارفرمایی کشور، ادامه داد: پیشنهاد ما این است که از سوی سازمان تامین اجتماعی که هزینه های آن از سوی کارگران و کارفرمایان تامین می شود و تاکنون کاری جز بازنشستگی و درمان برای کارگران انجام نداده است، سبدهای ویژه کالایی برای کارگران طراحی و ارائه کنیم.

.

تامین سبد ویژه کالایی برای کارگران

رئیس هیئت مدیره کانون کارفرمایان خدماتی کشور، اظهار داشت: باید از سوی تامین اجتماعی برای تامین معیشت و بهبود زندگی نیروی کار، سبدهای کالایی به صورت ماهیانه تهیه و به کارگران ارائه شود. این سبدها می تواند شامل اقلام پرمصرف و هزینه بر خانوار از جمله برنج، گوشت، مرغ، حبوبات، لبنیات و غیره باشد.

.

انتظامی تاکید کرد: علاوه بر حمایت از بهبود معیشت خانوار کارگری، آن افزایش های معمول سالیانه دستمزد نیز می تواند اتفاق بیافتد که در مجموع شاید بتوان امیدوار بود در زندگی کارگران تغییراتی ایجاد شود.

.

وی با بیان اینکه امروز دیگر افزایش های سالیانه حداقل دستمزد جواب نمی دهد، گفت: دولت به عنوان شریک اجتماعی باید اجازه بدهد کارفرما اشتغال زایی کند ولی مشکلات معیشتی نیروی کار را می توان از سوی تامین اجتماعی پیگیری و حل کرد.

.

این مقام مسئول کارفرمایی کشور تصریح کرد: می توان با برنامه ریزی برای دارندگان دفترچه های بیمه تامین اجتماعی، سبد ماهیانه کالایی طراحی و به کارگران ارائه کرد. البته این موضوع جدا از آن برنامه دولت است که این روزها گفته می شود.

.

رئیس هیئت مدیره کانون کارفرمایان خدماتی کشور، پرداخت یارانه های نقدی را مسّکن و رفع کننده نیازهای کوتاه مدت برشمرد و افزود: اگر قیمت کالا و اقلام مصرفی در بازار گران شده است، تامین اجتماعی می تواند برود بخرد و کارگر را مورد حمایت قرار دهد.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.