نرم افزارحسابداری صدگان

آغاز دور سوم مذاکرات تعیین حداقل مزد۹۲/ چانه‌زنی‌ پایانی شروع شد

0 905

حسابداراپ

رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور از آغاز نشست سوم شورای عالی کار برای تعیین حداقل دستمزد سال آینده کارگران و مشمولان قانون کار از صبح امروز دوشنبه خبر داد و گفت: احتمالا اتمام گفتگوها در این جلسه، بعید است.

 .   

پندار سیستم

اولیاء علی بیگی در گفتگو با مهر از آغاز دور سوم نشستها و چانه زنی ها بر سر تعیین حداقل دستمزد سال آینده کارگران و مشمولان قانون کار خبر داد و گفت: از صبح امروز دوشنبه گفتگوها بین کارگران، کارفرمایان و دولت آغاز شده است.

.

رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور اظهار داشت: تاکنون برخی مباحث درباره نحوه تعیین حداقل مزد سال آینده بین نمایندگان کارگران و کارفرمایان انجام شده و برخی راهکارها برای بهبود معیشت خانوار کارگری نیز مورد بررسی قرار گرفته است.

.

علی بیگی با بیان این مطلب که احتمالا مذاکرات با کارفرمایان و دولت در چند نشست آینده دنبال خواهد شد، بیان داشت: هنوز موضوعاتی وجود دارد که باید با کارفرمایان و دولت هماهنگ شود.

.

این مقام مسئول کارگری کشور درباره نرخ تورمی که شورای عالی کار برای تعیین حداقل دستمزد سال آینده به آن استناد خواهد کرد، گفت: تاکنون نرخ تورم بانک مرکزی ملاک تعیین حداقل دستمزد بوده است اما از این پس طبق تاکید قانون برنامه پنجم توسعه، از نرخ های مرکز آمار ایران استفاده خواهیم کرد.

.

وی خاطر نشان کرد: به دلیل اهمیت موضوع حداقل دستمزد و نیاز به اتخاذ یک تصمیم ملی، بحث ها با دقت و کار کارشناسی دنبال می شود و ممکن است تا هفته آینده نیز به طول بیانجامد.

.

به گزارش مهر، تاکنون دو نشست رسمی و ویژه در شورای عالی کار به منظور تعیین حداقل دستمزد سال آینده برگزار شده است و کارگران و کارفرمایان دیدگاه های خود را درباره وضعیت معیشت خانوار کارگری، نحوه افزایش حداقل دستمزد و مسائل و مشکلات تولید و بنگاه ها مطرح کرده اند.

.

کارگران معتقدند افزایش قیمتها باعث سخت شدن شرایط زندگی و تامین هزینه ها برای کارگران شده و آنها با وضعیت فعلی دستمزدهایی که دریافت می کنند امکان تنظیم هزینه ها و درآمدهای خود را ندارند.

.

اما کارفرمایان می گویند با اینکه مسائل معیشتی کارگران را می دانند و آن را قبول دارند، اما امکان پر کردن خلاء و کسری حقوق آنها را ندارند و تنها به صورت منطقی و مانند روال همه ساله می توانند افزایش مزد را بپذیرند. هرگونه اقدام حمایتی و تکمیلی در این بخش باید از سوی دولت انجام شود.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.