نرم افزارحسابداری صدگان

چرا اتاق بازرگانی ایران بازرس مالی ندارد؟

0 545

حسابداراپ

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران گفت: آیین‌نامه‌های اتاق ایران باید تغییر کرده و جایگاه بازرسان مالی در آن تعریف شود.

.

فاطمه دانشور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این‌که جایگاه نظارتی هیات نمایندگان در اتاق ایران خیلی وقت است که رنگ باخته است، تصریح کرد: متاسفانه در حال حاضر امکان اظهارنظر از هیات نمایندگان اتاق ایران گرفته شده است.

.

وی ادامه داد: اتاق ایران باید در ساختار و آیین نامه‌های خود بازنگری کرده و به جایگاه هیات نمایندگان احترام بگذارد.

.

او با بیان این‌که وضعیت هیات نمایندگان اتاق ایران بیشتر شبیه سالن‌های کنفرانس در دانشگاه شده است، خاطرنشان کرد: اعضای هیات نمایندگان مطالب خود را در مدت زمان معین به صورت کنفرانس ارائه می‌دهند بدون آن‌که نتیجه و بازخورد خاصی داشته باشد.

.

این عضو هیات نمایندگان اتاق ایران با طرح این سوال که چرا یکی از بزرگترین نهادهای مدنی در کشور نباید بازرس و بازرسان مالی داشته باشد، گفت: قطعا یکی از مهمترین ارکان در هر شرکت و تشکلی بازرس و بازرسان مالی است.

.

وی افزود: چطور است که اتاق ایران به عنوان یک نهاد مدنی بزرگ با این تعداد بالا از اعضا جایگاهی برای بازرس و بازرسان مالی در هیچ آیین نامه آن پیش بینی نشده است؟

پندار سیستم

.

دانشور با بیان این‌که در حالی نظارت بر مسائل به هیات نمایندگان واگذار شده است که در هیچ کجای آیین نامه‌ها مطرح نشده این نظارت باید به چه صورت انجام شود، خاطرنشان کرد: بحث‌های بازرسی باید در آیین نامه‌ها دیده شود تا جلوی انحرافات گرفته شود. اگر این خلاء پر نشود چند دستگی بین هیات نمایندگان به وجود آمده و انرژی صرف مسائلی می‌شود که از اهمیت خاصی برخوردار نیست.

.

وی با تاکید بر این‌که که تا کنون هیات رییسه گزارش تفریغ بودجه را به هیات نمایندگان نداده‌ است، بیان کرد: ادامه این روند باعث به وجود آمدن نارضایتی در میان هیات نمایندگان می‌شود.

.

او ادامه داد:‌ در تشکل‌هایی که انحصار در اختیار یک گروه خاص باشد فساد به‌وجود می‌آید و این موضوع در تمام مباحث علمی در رشته مدیریت آمده است که انحصار در تشکل‌ها فسادآور است و اگر جلوی آن گرفته نشود مشکلات عدیده‌ای بوجود آورده و تشکل را از اهداف اولیه خود دور می کند.

.

این عضو هیات نمایندگان اتاق ایران با بیان این‌که آیین نامه‌های فعلی اتاق بسیار ابتدایی است اظهار کرد: این آیین نامه‌ها به نحوی است که ورود افراد به اتاق را بسیار آسان گرفته است و افراد با داشتن یک کارت بازرگانی به راحتی می توانند وارد هیات نمایندگان شده و پس از ورود به آن تازه شروع به انجام فعالیت‌های بازرگانی و کسب درآمد کنند.

.

وی اظهار کرد: شرایط ورود به اتاق بازرگانی از آنجایی که شرایط سختی نیست موجب می‌شود افرادی که فعال اقتصادی نیستند پس از ورود به اتاق به جست وجوی کار بپردازند.

.

دانشور در پایان با تاکید بر این‌که همچنین ساختار عریض و تحویل اتاق ایران باعث کندی حرکت در آن شده است، بیان کرد: در اتاق ایران انواع سمت‌ها اعم از مشاور، مدیریت‌ها و معاونت‌های مختلف وجود دارد که از این سازمان امکان حرکت مفید و سریع را می گیرد.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.