نرم افزارحسابداری صدگان

واگذاری ۱۱۰ هزار کارت ویژه اعتباری ۱.۵ میلیون تومانی به کارگران

0 698

حسابداراپ

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران از برنامه ریزی برای واگذاری ۱۱۰ هزارکارت اعتباری به کارگران تا سقف ۱.۵ میلیون تومان، ۱۸ ماهه و با کارمزد ۴ درصد خبر داد و گفت: این برنامه ارتباطی به طرح میزان ندارد.

.

غلامرضا مصطفی پور در گفتگو با مهر در ارتباط با برنامه واگذاری کارت اعتباری خرید به ۱۱۰ هزار کارگر، گفت: این طرح در قالب طرح میزان نیست و یک برنامه جداگانه ای است که توسط بانک قرض الحسنه مهر ایران انجام خواهد شد.

.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران اظهار داشت: موضوعی که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره واگذاری کارتهای اعتباری خرید به کارگران دنبال می کرد در قالب یک قرارداد ۵ جانبه ای با همکاری وزارتخانه های تعاون، کار و رفاه، وزارت صنعت، معدن و تجارت، واحد تولیدکننده، واحد توزیع کننده و بانک بوده است.

.

مصطفی پور ادامه داد: قرار بود در قالب تفاهمی که بین این مراکز ایجاد می شود، به نحوی باشد که سود در قالب تخفیف از توزیع کننده دریافت و به واحد تولیدی پرداخت شود. بانک قرض الحسنه در قالب واگذاری ۱۱۰ هزار کارت اعتباری به دنبال کسب سود نیست.

.

وی ادامه داد: کارخانه، نحوه واگذاری و اینکه چه گروه هایی از کارگران می توانند کارت اعتباری دریافت کنند، از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام می شود و آنها برای این منظور ۹ استان را به بانک معرفی کردند.

پندار سیستم

.

این مقام مسئول بانکی کشور تاکید کرد: در این استانها وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کارخانجات را تعیین و به ما معرفی کرده است و ما با کارخانجات وارد تفاهم نامه شده ایم و از این طریق کارگران معرفی می شوند.

.

به گفته مصطفی پور، اینکه آن کارگر واجد شرایط است و یا خیر، توسط بانک تعیین می شود. اگر افراد بدهی معوق و چک برگشتی داشته باشند و اگر آن کارخانه حقوق معوق داشته باشد را ما قبول نمی کنیم و به صورت کلی افرادی که در شرایط سلامت کار می کنند را تسهیلات دهی می کنیم.

.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران، درباره ضمانت کارت های اعتباری ۱.۵ میلیون تومانی خرید کارگران گفت: ضمانت این کارت ها را به عهده کارفرمایان و مدیران کارخانجات گذاشته ایم و اگر آنها تقبل کنند ما وام را به کارگران می
پردازیم.

.

وی درباره امکان عدم پذیرش ضمانت کارگران توسط کارفرمایان، تصریح کرد: تاکنون در اجرای این طرح مشکلی نداشته ایم. حتی این پیشنهاد را دادیم که بتوانیم در قالب بیمه اعتباری نیز کار تضامین را انجام دهیم.

.

مصطفی پور خاطر نشان کرد: دریافت کنندگان از تسهیلات ۱.۵ میلیون تومانی باید به صورت ۱۸ ماهه نسبت به بازپرداخت تسهیلات اقدام کنند و میزان اقساط ماهیانه بستگی به میزان استفاده افراد است. کارمزد این کارت ها نیز ۴ درصد است و سودی بابت آن از کارگران دریافت نمی شود.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.