نرم افزارحسابداری صدگان

نوسانات بازار بورس زیرسایه برخوردهای سیاسی با اقتصاد

0 619

حسابداراپ

نایب رییس‌کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: نوسانات شاخص‌بورس‌هم ازعوامل داخلی‌و هم خارجی تاثیر می‌پذیردکه عملکرد شرکت‌های حاضر در بورس در نوسانات بازار بی تاثیر نباشدامانمی‌توان منازعات سیاسی در چند ماه اخیر را درکشور نادیده گرفت و می‌توان گفت نوسانات چند ماه اخیر بازار سرمایه نشان دهنده تاثیر سایه سیاست‌بر اقتصاد است.

.

محمد رضا پورابراهیمی داورانی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت،تغییرات نرخ ارز را یکی دیگر از عوامل نوسان شاخص‌های بورس دانست و افزود: نرخ ارز در بازار سرمایه تاثیرگذار بوده و شرکت‌ها از اینگونه تحولات ارزی تا به حال دچار سود و ضررهای بسیاری شده‌اند.

.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: برخی شرکت‌ها همانند پتروشیمی‌ که دارای بحث صادراتی هستند و حتی ارز خود را به نرخ آزاد به فروش می‌رسانند ممکن است اینگونه تحولات و نوسانات شاخص‌های بورس برای این شرکت‌ها اثرات مثبت در بر داشته باشد.

.

پندار سیستم

پورابراهیمی با بیان اینکه شرکت‌های دارویی یکی از شرکت‌هایی هستند که از تحولات ارزی و شاخص‌های بورس متضرر شده‌‌اند، اظهارداشت: شرکت‌های دارویی از جمله شرکت‎هایی هستند که قیمت مواد تمام شده آنها از نوسانات ارزی افزایش یافته و به شدت متضرر شده‌اند.

.

این نماینده مردم در مجلس نهم، عوامل بیرونی و بازارهای موازی را نیز بر نوسانات شاخص بورس دخیل دانست و اظهارداشت: اخبار مثبت و منفی در بازار سرمایه باعث افزایش و کاهش قیمت‌‎ها شده، لذا تحولات بازار سکه، مسکن و غیره می‌توانند بر روی شاخص‌های بورس تاثیرگذار باشند.

.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه بازار بورس، بازاری فراواکنشی است، خاطر نشان کرد: برخی اخبار بیش از حد مثبت و یا منفی می‌توانند بر بازار سرمایه و بورس تاثیرداشته و باعث بوجود آمدن نوسانات شدید شاخص‌های بورس شوند.

.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس در پایان یادآورشد:نوسانات شاخص بورس هم ازعوامل داخلی و هم خارجی تاثیر می پذیرد که عملکرد شرکت‌های حاضر در بورس را می توان در نوسانات بازار دخیل دانست اما نمی توان منازعات سیاسی در چند ماه اخیر را درکشور نادیده گرفت و می توان گفت نوسانات چند ماه اخیر بازار سرمایه نشان دهنده تاثیر سایه سیاست بر اقتصاد است.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.