نرم افزارحسابداری صدگان

مهار قیمت مسکن با اخذ مالیات از خانه های خالی

0 615

حسابداراپ

عضو کمیسیون عمران مجلس بابیان اینکه اخذ مالیات از خانه‌های خالی می‌تواند منبع درآمدی برای دولت باشد گفت: دولت می‌تواند با اخذ مالیات از خانه های خالی قیمت سرسام‌آور مسکن را در بازارمهار کند.

پندار سیستم

   .  

مجید جلیل‌سرقلعه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، با تأکید بر اینکه افزایش خانه‌های خالی خود مزید بر علت گرانی مسکن است افزود: اخذ مالیات از این خانه ها می‌تواند راهگشای قیمت‌های نجومی مسکن باشد.

.

نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب که ایجاد بانک اطلاعات مسکن نیز می‌تواند موجبات کوتاه شدن دست دلالان را فراهم کند تصریح کرد: دولت باید با سیاست‌گذاری‌های مناسب از زیاد شدن خانه‌های بدون‌ سکنه که موجبات افزایش قیمت مسکن را فراهم می‌کند جلوگیری کند.

.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه اخذ مالیات از خانه‌های خالی می‌تواند منبع درآمدی برای دولت باشد گفت: این اقدام دولت می‌تواند مهار‌کننده قیمت سرسام‌آور مسکن باشد.

.

این نماینده مردم در مجلس نهم با یادآوری افزایش وام ساخت مسکن افزود: در صورتی که این وام‌ها در ساخت مسکن هزینه شود می‌توان کاهش قیمت‌ خانه را شاهد بود.

.

وی ادامه داد: اگر وام مسکن در بحث خرید و فروش آن استفاده شود باز هم افزایش قیمت‌ها و تورم را شاهد خواهیم بود و این در حالی است که وارد شدن تسهیلات بانکی در ساخت و ساز مسکن علاوه بر کاهش تورم ایجاد اشتغال را نیز سبب می شود.

.

 عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه اگر خرید و فروش‌ها کنترل شود بازار مسکن به پرواز قیمت‌ها دچار نخواهد شد تصریح کرد: تا زمانی که کنترل‌ها دچار ضعف است تورم در بحث مسکن وجود خواهد داشت.

.

نماینده مردم لردگان در مجلس با تأکید بر اینکه اخذ مالیات از خانه های خالی و بدون سکنه باید با جدیت از سوی دولت و مسئولان دنبال شود گفت: مسکن بدون سکنه یکی از عوامل تشدید قیمت‌ها در بازار است.

.

این نماینده مردم در مجلس نهم ادامه داد: در صورتی که بانک اطلاعاتی در خصوص مسکن راه‌اندازی شود می توان به آمار دقیق خانه های خالی در سطح شهر و همچنین دلالان بازار مسکن واقف شده و از افزایش بی رویه قیمت خانه جلوگیری کرد.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.